Camionul cu hidrogen KEYOU de 40 de tone, bazat pe modelul Actros cu motor de 12,8 litri, are o autonomie anunțată de 650 de kilometri.
După lansarea cu succes a camionului cu hidrogen de 18 tone, KEYOU va lansa camionul cu hidrogen de 40 de tone, prezentat la IAA. Acesta va ieși de pe linia de producție la începutul anului 2026.
Camionul cu hidrogen de 40 de tone, bazat pe modelul Actros cu motor de 12,8 litri, are o putere de 346 kW și este echipat cu rezervoare de hidrogen de 350 bar care permit o autonomie, conform producătorului, de aproximativ 650 de kilometri.
Camioanele cu hidrogen oferă timpi rapizi de realimentare, autonomii extinse și eficiență ridicată a costurilor, devenind o soluție ideală pentru transportul pe distanțe lungi. Această tehnologie reprezintă o alternativă viabilă la diesel, valorificându-și pe deplin avantajele față de alte propulsii alternative.
VEZI ȘI: Camioanele cu hidrogen: Care tehnologie este mai potrivită?
Pentru ca tranziția la noua tehnologie să fie cât mai ușoară, previzibilă și lipsită de riscuri pentru clienți, KEYOU oferă o soluție de mobilitate care include camionul, o asigurare completă și un pachet complet de servicii și întreținere.
Plată în funcție de utilizare
Constructorul din Munchen trece acum la ofensivă, având ca referință de preț camionul diesel. Astfel, clienții vor plăti un preț fix pe kilometru pe baza kilometrajului anual, care include toate serviciile. Scopul este de a se asigura că aceștia primesc tot ceea ce au nevoie pentru buna funcționare a vehiculului lor cu hidrogen dintr-o singură sursă.
O privire asupra costului total de exploatare arată că costurile pure ale vehiculului, ale serviciilor și ale întreținerii sunt egale cu cele ale motorinei. Acest lucru se datorează faptului că motorina adaugă aproximativ 0,35 euro/km în taxe la costul vehiculului de aproximativ 0,33 euro/km, în timp ce camionul cu hidrogen va plăti doar aproximativ 0,05 euro/km în taxe începând cu 2026.
Dacă parcurg numărul obișnuit de kilometri, operatorii de flote vor economisi aproximativ 250.000 de euro în taxe de drum. Acest lucru înseamnă că, dacă doresc să achiziționeze camionul nostru fără emisii de CO2, îl vor primi practic gratuit, spune Thomas Korn, CEO la KEYOU.
Singurul dezavantaj este că prețurile hidrogenului la stațiile de alimentare sunt în prezent încă prea mari. Însă, KEYOU are o soluție și pentru asta. În prezent, compania își extinde rețeaua de producători de hidrogen și de operatori de stații de alimentare. În acest fel, KEYOU se asigură că clienții pot obține hidrogen la condiții speciale, negociate cu partenerii săi.