Camionul cu hidrogen MAN hTGX va avea componente MAHLE
Producătorul german MAN Truck & Bus a selectat MAHLE ca furnizor de componente critice de motor pentru camionul cu hidrogen MAN hTGX.
La începutul acestui an, MAN Truck & Bus a lansat camionul cu hidrogen MAN hTGX, echipat cu un motor inovator cu injecție directă.
Cu o configurație de 6 cilindri, o cilindree de 16,8 litri și o putere de 383 kW, camionul va utiliza tehnologii avansate furnizate de MAHLE, un jucător cheie în dezvoltarea soluțiilor pentru motoarele pe hidrogen. Mai exact, motorul va avea pistoane, segmenți și cămași de cilindru, respectiv componente utilizate în sistemul de supape, produse de MAHLE.
MAN intenționează să producă camionul cu hidrogen, clasificat ca vehicul cu emisii zero (ZEV), în aproximativ 200 de unități, începând cu 2025.
VEZI ȘI: hTGX, primul camion MAN alimentat cu hidrogen
Utilizarea hidrogenului în motoarele cu ardere internă reprezintă un factor-cheie pentru decarbonizarea sectorului vehiculelor comerciale. Potrivit MAHLE, testele efectuate la centrul de testare al companiei din Stuttgart confirmă nivelul ridicat de maturitate și adecvarea deja convingătoare pentru producția de serie a tehnologiei moderne a motoarelor pe hidrogen.
Datorită unității cu celule de alimentare cu hidrogen dezvoltate de MAHLE, consumul de ulei al motorului și așa-numitul blow-by (adică scurgerea de hidrogen gazos în carter) pot fi reduse la minimum. Acest aspect permite o funcționare robustă și fără defecțiuni a motorului.
În prezent, MAHLE lucrează la aproape 30 de proiecte de motoare cu hidrogen pentru clienți din sectorul auto și off-highway, consolidându-și astfel poziția de lider în tehnologiile de decarbonizare.
Contractul cu MAN Truck & Bus marchează un pas semnificativ în direcția producției de serie, urmând ca alte lansări să aibă loc începând cu anul 2025.