SustenabilitateTop News

Camionul cu hidrogen Mercedes GenH2, testat pe drumuri publice

Un prototip îmbunătățit Mercedes-Benz GenH2 Truck cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen a primit aprobarea din partea autorităților germane pentru a fi utilizat pe drumuri publice.

În luna aprilie, producătorul a început testele pe circuit cu Mercedes-Benz GenH2 Truck, model prezentat în 2020. După ce a fost testat cu succes pe circuit pe multe mii de kilometri, Mercedes GenH2 este utilizat din luna octombrie și pe drumuri publice, pe B462, lângă Rastatt.

Camionul cu hidrogen Mercedes GenH2, testat pe drumuri publice

Acolo, ca parte a proiectului eWayBW, camioanele cu pantograf alimentate de la linii electrice aeriene vor fi testate comparativ cu camioane electrice cu baterii și camioanele electrice cu celulă de combustie.

Odată cu începerea testelor pe drumurile publice, Daimler Truck a bifat o nouă etapă în drumul spre producția de serie a camioanelor alimentate cu hidrogen.

VEZI ȘI: Mercedes Arocs tranformat într-un paradis pentru șofer

Se estimează că primele modele de serie GenH2 Truck vor fi livrate clienților în 2027. Performanța țintintă a modelului de serie va fi asemănătoare cu cea a camioanelor diesel din prezent atât în ce privește puterea, cât și autonomia. Astfel, cu un singur plin de hidrogen, Mercedes GenH2 Truck va putea parcurge în jur de 1.000 km.

Până în 2039, producătorul vrea să ofere doar vehicule fără emisii de carbon în operare în Europa, Japonia și America de Nord. Pentru a atinge acest obiectiv, Daimler Trucks & Buses se bazează pe vehicule electrice. Cele cu baterii se vor preta în special pentru aplicații cu sarcini și distanțe mai mici. Pentru sarcini mari și distanțe lungi se pretează în special camioanele electrice cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen.

Din aceeași categorie...

Back to top button