Camionul electric eActros testat de EDEKA, Meyer-Logistik și TBS Transportbeton

Camionul electric eActros testat de Edeka, Meyer-Logistik și TBS Transportbeton
EDEKA, Meyer-Logistik și TBS Transportbeton sunt primii clienți selectați de Daimler pentru a testa camionul electric eActros în cadrul fluxului lor zilnic de transport.

Pentru a studia avantajele unui camion cu propulsie electrică, trei dintre cei 20 de clienți selectați de Daimler – EDEKA, Meyer-Logistik și TBS Transportbeton – au primit deja spre testare camionul electric eActros.

Camionul electric eActros testat de EDEKA, Meyer-Logistik și TBS Transportbeton

Fiecare dintre cei 20 de clienți selectați vor testa o versiune de pre-serie a lui eActros în variante de 18 și 25 tone.

Toți clienții selectați efectuează distribuție pe distanță scurtă și folosesc eActros pentru sarcini care altfel ar fi efectuate de vehicule diesel convenționale.

Clienții interesați să integreze camioanele electrice în flotele lor acoperă un spectru larg de sectoare și categorii diferite de transport, care variază de la transport de mărfuri perisabile până la materiale industriale.

De asemenea, suprastructurile montate pe cele 10 camioane electrice eActros variază de la suprastructuri frigorifice detașabile, box-uri uscate, silozuri sau prelată.

Transportul cu zero emisii de mărfuri proaspete
EDEKA va testa timp de un an de zile la Berlin un eActros de 25 de tone cu suprastructură frigorifică detașabilă W.KO.COOL de la Schmitz Cargobull, pentru transportul alimente proaspete, sensibile la temperatură.

Traseul zilnic va fi de la depozitul din Grünheide, aflat la periferia Berlinului, până la diverse supermarket-uri EDEKA, situate în centrul orașului și în zonele limitrofe.

Deoarece va parcurge zilnic distanțe cuprinse între 150 km și 300 km, eActros va fi folosit în două schimburi.

Camionul electric eActros testat de Edeka, Meyer-Logistik și TBS Transportbeton

Pentru a obține o autonomie optimă, bateriile camionului vor fi încărcate în timpul operațiunilor de încărcare și descărcare a mărfurilor.

EDEKA este singura companie din sectorul comerțului cu amănuntul din Germania, care va utiliza eActros în propria flotă de vehicule.

Alimentarea supermarket-urilor în regim electric
Un alt client care va testa versiunea de 25 de tone a lui eActros esteMeyer-Logistik din Friedrichsdorf (Hessen).

La fel ca în cazul camionului oferit celor de la EDEKA, eActros-ul lui Meyer-Logistik este echipat cu suprastructură frigorifică detașabilă W.KO.COOL de la Schmitz Cargobull pentru transportul de marfă perisabilă.

VEZI ȘI: Peste 48.000 de vehicule comerciale verificate în trafic de ISCTR în trimestrul III

Meyer-Logistik va utiliza camionul în operațiunile de distribuție de la depozit către mai multe supermarket-uri din centrul orașului Hamburg.

Camionul electric eActros testat de Edeka, Meyer-Logistik și TBS Transportbeton

Traseul zilnic al camionului are o lungime totală de aproximativ 100 de kilometri lungime, motiv pentru care camionul nu trebuie încărcat, autonomia acestuia fiind de 200 km cu o singură încărcare.

Transportul de ciment și beton cu eActros
O altă companie care testează eActros este TBS Transportbeton, originară din zona Mannheim și specializată în transportul de ciment și beton.

În cadrul programului de testare, TBS Transportbeton va testa în condiții reale de exploatare tip de un an de zile un camion eActros de 25 tone echipat cu siloz pentru transportul pulberilor.

La fel ca și în cazul Edeka, eActros-ul testat de TBS Transportbeton are o sarcină utilă de 10 tone. Ruta pe care este testat are aproximativ 7-8 km per segment și este repetată de până la opt ori în cadrul unui schimb.

Camionul electric eActros testat de Edeka, Meyer-Logistik și TBS Transportbeton

Autonomia de 200 km a camionului eActros este suficientă pentru a acoperi cele 8 curse efectuate de un șofer. Setul de acumulatori folosit de modelul eActros are a o capacitate de 240 kWh.

Arhitectură dezvoltată special pentru propulsia electrică
Chiar dacă baza lui eActros este popularul model Actros, acesta are o arhitectură configurată special pentru propulsia electrică, cu o mare proporție de componente specifice.

De exemplu, axa motoare se bazează pe modelul ZF AVE 130, care și-a dovedit deja performanțele pe autobuze Mercedes-Benz cu propulsie hibridă sau cu celulă de carburant.

Puterea provine de la două motoare electrice amplasate în zona roților pe puntea spate. Fiecare motor electric oferă o putere de 126 kW și un cuplu de 485 Nm.

Camionul electric eActros testat de Edeka, Meyer-Logistik și TBS Transportbeton

Energia electrică este stocată într-un set de acumulatori Li-Ion cu o capacitate de 240 kWh. În funcție de puterea stației de încărcare, acumulatorii pot fi alimentați între două și 11 ore.

Cu bateriile încărcate la capacitate maximă, eActros este capabil să parcurgă până la 200 kilometri.

Follow #infotrucker