Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
GreenZoneTop News

Camionul electric EREV, testat de DHL Freight: emisii de CO2 cu 90% mai puține decât un diesel

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

DHL Freight confirmă faptul că, după 100 de zile de test, camionul electric EREV a redus emisiile de CO2 cu 90% față de unul diesel.

Într-o perioadă în care electrificarea completă a transportului rutier de marfă pare încă departe din cauza limitărilor de infrastructură, DHL Freight și Scania demonstrează că există soluții viabile care pot reduce drastic emisiile chiar de astăzi.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Camionul electric EREV (Extended Range Electric Vehicle), dezvoltat în parteneriat de cei doi giganți ai logisticii și industriei auto, a fost testat timp de 100 de zile pe ruta Berlin–Hamburg, iar rezultatele sunt mai mult decât promițătoare: peste 22.000 de kilometri parcurși și o reducere de peste 90% a emisiilor de CO₂ comparativ cu un camion diesel.

Spre deosebire de camioanele hibride convenționale, camionul electric EREV nu folosește generatorul pe benzină pentru a propulsa direct axa motoare, ci doar pentru a încărca bateria atunci când este necesar. În primele 100 de zile de testare, doar 8,1% din energia consumată a provenit de la generator, activat în condiții speciale – temperaturi scăzute, stații de încărcare ocupate sau indisponibile. În rest, camionul a operat în mod electric, alimentat de la rețea cu energie regenerabilă.

Modelul testat are o baterie de 416 kWh și un motor electric de 230 kW (cu vârf de 295 kW), fiind capabil să transporte până la 1.000 de colete și să tracteze o remorcă cu proțap.

Pentru următoarea generație, Scania pregătește o baterie de 520 kWh și funcții software care să limiteze activarea generatorului, garantând un plafon clar al emisiilor. În termeni concreți, față de un camion diesel echivalent, EREV a emis cu aproape 16 tone mai puțin CO2 în doar trei luni de test.

Dar, dincolo de performanțele tehnice, poate cel mai important mesaj al proiectului este cel politic.

Camionul electric EREV, testat de DHL Freight: emisii de CO2 cu 90% mai puține decât un diesel

Tranziția către electrificare completă nu trebuie amânată până când rețeaua electrică și infrastructura de încărcare vor fi perfecte. Soluții intermediare, precum EREV, pot avea un impact real dacă sunt susținute de un cadru legislativ coerent. În acest moment, EREV-urile nu beneficiază de un tratament echitabil în legislația privind taxarea rutieră sau în schema europeană de raportare a emisiilor.

De aceea, DHL cere ca reglementările naționale și europene să recunoască emisiile reale și reduse ale acestor vehicule. Concret, taxarea ar trebui să reflecte emisiile efective, nu să penalizeze inovațiile care nu se încadrează încă într-un șablon birocratic prestabilit. Germania pare să fi înțeles mesajul, incluzând sprijinul pentru EREV în acordul de guvernare – un semnal pozitiv care, însă, trebuie urmat de implementare rapidă.

Într-o industrie unde fiabilitatea și predictibilitatea sunt cruciale, EREV-ul le oferă pe amândouă: autonomie extinsă, flexibilitate operațională și emisii aproape inexistente. Nu este soluția finală, dar este una care funcționează acum, pe drumurile reale ale Europei. Iar dacă vrem ca decarbonizarea să nu rămână doar un obiectiv pe hârtie, astfel de tehnologii trebuie sprijinite – nu ignorate.

Din aceeași categorie...

Back to top button