Camioane

Camionul electric Nikola TRE va fi produs la Ulm în Germania

Născut în urma parteneriatului strategic dintre IVECO și Nikola Motor Company, camionul electric Nikola TRE va fi produs la Ulm în Germania.

IVECO și Nikola au anunțat că, atât versiunea cu baterii (BEV), cât și cea cu pile de combustie pe bază de hidrogen (FCEV) a camionului electric Nikola TRE, construit pe platforma tehnică a lui IVECO S-Way, vor fi produse în facilitatea producătorului italian de vehicule comerciale din Ulm, Germania.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În decembrie, la scurt timp după anunțarea parteneriatului strategic, IVECO și Nikola Motor Company prezentau la Torino camionul electric Nikola TRE, în versiune cu baterii (BEV), acesta fiind primul pas spre un model cu pile de combustie pe bază de hidrogen (FCEV).

Astăzi, locația situată în inima regiunii Baden-Württemberg este hub-ul de producție al șasiurilor IVECO, însă, pe viitor, aceasta va deveni hub-ul principal pentru producția vehiculelor electrice pe bază de hidrogen, grație forței de muncă calificate și a laboratoarelor de cercetare.

Datorită angajamentului regiunii în finanțarea proiectelor de cercetare și dezvoltare din zonă, una cu o industrie auto puternică, fabrica IVECO din Ulm va beneficia de apropierea de furnizorii cheie.

În plus, guvernul federal german a lansat recent proiectul de strategie națională, urmând să investescă 2 miliarde de euro pentru dezvoltarea tehnologiilor pe bază de hidrogen, inclusiv a infrastructurii de alimentare.

În ceea ce privește investițiile celor două companii la Ulm, acestea se vor realiza pe etape. Inițial vor fi investite 40 de milioane de euro pentru modernizarea fabricii, având ca focus asamblarea finală a camionului. Startul producției în fabrica din Ulm este programată pentru primul trimestru din 2021, primele unități Nikola TRE urmând să fie livrate în același an.

VEZI ȘI: Faceți cunoștință cu noua generație de camioane MAN

În primă fază, la Ulm vor fi produse versiunile cap-trator 4×2 și 6×2 cu baterii (BEV) a lui Nikola TRE, care vor avea pachete modulare de baterii de până la 720 kWh și propulsie electrică ce livrează o putere continua de până la 480 kW.

Fabrica din Ulm va primi module de la fabricile IVECO din Valladolid și Madrid, ceea ce va facilita o producție și livrare rapidă a camionului.â

Versiunile electrice cu pile de combustie pe bază de hidrogen (FCEV), construite pe aceeași platformă, vor fi testate în cadrul proiectului H2Haul finanțat de Uniunea Europeană pe parcursul anului 2021, lansarea urmând să se întâmple în 2023.

Aflat în prezent în dezvoltare, Nikola TRE urmează să înceapă testele de drum la jumătatea anului, iar în toamnă camionul va fi prezentat în cadrul IAA 2020.

Din aceeași categorie...

Back to top button