Camionul Scania S580 V8 Highline al companiei Dairytop

Compania olandeză Dairytop este dovada vie a faptului că nu trebuie să ai activitate principală transportul pentru a deține în flotă o Scania S580 V8 Highline personalizată.
În cadrul Truckstar Festival 2017, acolo unde infotrucker.ro a fost prezent, am luat contact cu mai mulți șoferi sau proprietari veniți pe circuitul din Assen cu cele mai frumoase camioane ale lor.
Printre acestea s-a aflat și compania Dairytop, prezentă în cadrul festivalului cu un superb Scania S580 V8 Highline.
De altfel, camionul a fost una din vedetele standului Scania, producătorul suedez de camioane bazându-și prezența la Truckstar Festival pe camioanele #NextGenScania ale clienților.
Evident, toate camioanele prezente în standul Scania erau frumoase, dar al lui Bart Visser (șofer Dairytop) strălucea cel mai tare sub un cer acoperit de nori de ploaie. Probabil de la culoare sa, un turquoise aprins.
Dairytop este o companie care acordă consultanță fermele de lapte pentru a le ajută să crească viței de lapte.
Compania vinde “tot ce are nevoie un fermier pentru a-și crește vițelul în scopul de a deveni o vaca de lapte”, ne-a spus Johan Hoogendoorn, proprietarul companiei Dairytop.
O zi normală în cadrul companiei înseamnă vizite la fermele clienților, acolo unde consultații Dairytop analizează vițeii și le propun fermierilor soluții și echipamente pentru a deveni mai productivi. De asemenea, compania face și vânzări telefonice sau prin e-mail.
“Noi vindem, de exemplu, nutreț, sisteme de grajduri, sisteme de hrănire și altele. Lucrurile pe care le vindem sunt transportate către clienți cu propria flotă de camioane.”
Camioanele se încarcă luni și marți. După încărcare, acestea pleacă spre clienți. Se întorc în curtea companiei vineri, iar fiecare șofer are obligația să curețe camionul după fiecare călătorie, pentru ca ele să fie pregătite pentru următoarea săptămână.
VEZI ȘI: De 6 ore este nevoie pentru a produce o cabină Volvo Trucks
În prezent, compania Daitytop are în flotă patru camioane și trei comerciale ușoare. Evident, vedetă este noul Scania S580 V8 Highline care avea undeva la 15.000 km parcurși.
Celelalte camioane ale companiei sunt un Scania R450 Topline Streamline cu 325.000 km din 2014, un DAF CF 340 Spacecab cu 1.100.000 km din 2004 și o bătrână Scania 143-450 Topline cu 1.400.000 km rulați din 1992.
La Truckstar Festival am aflat și înțeles că modul în care este întreținut un camion îți dă imaginea companiei, iar treaba asta ne-a fost confirmată și de proprietarul Dairytop.
“Iubim munca noastră și o facem cu produse, fermieri și angajați de calitate. Vrem să lăsăm o impresie bună clienților noștri, iar pentru asta, totul trebuie să arate perfect. Curățăm și spălăm vehiculele cu mâna la fiecare sfârșit de săptămână doarece acestea trebuie să arate perfect.
Produsele și serviciile pe care le livrăm sunt de asemenea de cea mai bună calitate, iar clienții trebuie să vadă asta prin camioanele care le intră în curte.
Camioanele personalizate îți oferă o imagine mai bună și le arată clienților că vrem doar ce-i mai bun. În plus, acestea motivează șoferii noștri și îi atrage pe cei buni pentru companie.”
De ce Scania și nu un DAF, spre exemplu?
“Scania se potrivește perfect cu imaginea calității. Camioanele sunt fiabile și rezistă mult în timp”, lucru confirmat de număr mare de modele vechi Scania, încă utilizate în transport, prezente pe circutul din Assen.
„Din același motiv folosim vehicule comerciale ușoare VW și nu Hyundai sau Fiat, spre exemplu.”
Șoferii Dairytop iubesc camioanele companiei și le tratează cu multă atenție.
“Suntem o compania orientată spre Scania. După mai bine de un milion de kilometri un camion Scania funcționează și arată perfect. De asemenea, modul în care Scania se exprimă și în care își tratează clienții se potrivește foarte mult cu viziunea noastră de business”, ne-a mai spus Johan Hoogendoorn.
Camioanele Dairytop efectuează în medie lunar undeva între 10.000 și 12.000 kilometri, majoritatea drumurilor fiind în Olanda, Germania, Belgia, Danemarca și Marea Britanie.
Cel mai nou camion din flotă, Scania S580 V8 Highline este condus de Bart, cel mai tânăr șofer de camion al companiei.
“Este un șofer de camion care și-a luat permisul de conducere ca angajat al Dairytop. L-am pregătit exact în sensul în care ne-ar plăcea să fie orice șofer de camion.
După ce a obținut permisul de conducere pentru camion, acesta a început în primul an pe un DAF, pentru a-și demonstra că poate.
„A devenit un foarte bun șofer, care lucrează continuu la dezvoltarea sa, dar și un ambasador al Dairytop. Din acest motiv acesta a meritat cel mai bun camion din flotă cu toate opțiunile pe care oricine și le-ar dori”, spune Johan.
În schimb, Bart s-a arătat a fi loial companiei, un bun șofer ambasador al acesteia și întotdeauna pregătit.
În prezent, compania pregătește un alt tânăr șofer care conduce același DAF, pe care și Bart și-a început cariera.
Design-ul camioanelor este gândit de Johan, acesta fiind un hobby al său după cum ne-a mărturisit.
“Scania S580 V8 Highline a fost vopsit în 14 zile de Van Pijkeren, un cunoscut vopsitor de camioane din Olanda.”
Până să ajungă la design-ul final, Johan a mers de mai multe ori la atelierul de vopsitorie a lui Van Pijkeren pentru a simula pe calculator cum ar putea arăta camionul.
Întrebat ce alte opțiuni are noul camion Scania, acesta ne-a spus râzând că are “foarte multe”.
Camionul a fost achiziționat cu toate opțiunile disponibile la momentul respectiv în lista Scania. După livrare, Daitytop a refăcut complet interiorul cabine folosind piele și butoni.
Camionului i-au fost montate sisteme radio și audio cu TV suplimentare, lumini ambientale LED cu diferite nuanțe de culoare. Desigur, din cabină nu aveau cum să lipsească cuptorul cu microunde, filtrul de cafea și frigiderul.
La exterior, camionul a fost dotat cu lumini albe și portocalii suplimentare. Semnalele originale de pe panourile laterale ale camionului au fost și ele înlocuite cu lumini laterale portocalii și roșii de-a lungul întregii linii.
Camionul a primit o nouă bară spate de protecție din aluminiu, cu stopuri cu LED și i-a fost montată o podea de tip “catwalk” care acoperă șasiul.
Proprietarul Dairytop vine în calitate de vizitator la Truckstar Festival încă din 1989, iar ca participat doar de câțiva ani.
“Locuim la doar 10 kilometri distanță de festival, care este unul foarte mare, unde orice pasionat de camioane găsește orice.”
Ca șofer al companiei Dairytop, trebuie să îndeplinești niște reguli de la care să nu te abați. În primul rând trebuie să zâmbești, să fii prietenos și politicos, asta pe lângă faptul că trebuie să fii curat, să miroși bine și să te razi.
“Trebuie să-i arăți clientului că ești mândru de ceea ce faci și întotdeauna dispus să faci acest lucru.”
Șoferii sunt ambasadorii companiei în relația cu beneficiarii, motiv pentru care aceștia trebuie să aibă o atitudine cât mai bună în fața lor.
“Clienții noștri îi văd pe șoferii și vânzătorii noștri, respectiv echipamentele cu care lucrăm, astfel că, o impresie bună este foarte importantă pentru imaginea noastră. Oamenii vor să lucreze cu învingători și companii bune, nu cu pierzători. Câteodată nu-i corect, dar așa este”, ne-a mai spus Johan.
Evident că, nu aveam cum să ratăm și o scurtă discuție cu Bart Visser, șoferul de 21 de ani de pe Scania S580 V8 Highline.
“Mi-am luat permisul de camion la vârsta de 19 ani. Acum am 21 de ani. Am o vechime de 2 ani în această meserie pe care o fac cu placere. Pe Scania S580 V8 Highline lucrez din ziua în care a fost achiziționată. Pentru mine este un lucru fantastic, modul cum se conduce și cum arată. Este un camion puternic și rapid, care îți dă încredere.”
Pentru a-l conduce, Bart a muncit din greu în cadrul companiei și a demonstrat că este un bun angajat.
“Am depus o muncă grea în cadrul companiei, iar asta este răsplata lor față de mine. Am început cu spălatul camioanelor cu mâna. În fiecare săptămână facem asta în cadrul companiei. O faceam din proprie inițiativă, căci îmi place să văd camioanele curate.”
În călătoriile lungi lui Bart nu-i lipsește nimic din cabină.
“Am tot ce îmi trebuie în cabină. Camionul a fost dotat cu toate opțiunile Scania la care Dairytop a adus îmbunătățiri. Am cuptor cu microunde, filtru de cafea, frigider, climă de staționare și altele. Alături de modul în care a fost redecorat interiorul, îți crează o atmosferă interioară senzațională.”
Pe final, l-am întrebat dacă este stresant să conducă un camion precum al lui.
“Da, este stresant. Trebuie să ai grija lângă cine parchezi să nu-l zgârie. Fiind o companie din industria zootehnică, trebuie să ai grijă să fie curat tot timpul.”