In Focus

Campania #therealIKEA scoate la suprafață condițiile reale de muncă ale șoferilor

Federația Internațională a Lucrătorilor din Transporturi (ITF) a inițiat campania #therealIKEA, care scoate în evidență condițiile de muncă mizere ale șoferilor de camion care transportă pentru compania suedeză.

Mai mult, odată cu lansarea campaniei #therealIKEA, ITF a cerut companiei IKEA să-și asume responsabilitatea exploatării șoferilor de camion care fac transport rutier internațional în cadrul lanțul său de aprovizionare.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Gigantul suedez din industria mobilei este acuzat de uniunile sindicale ale șoferilor de camion că a transportat mobilă folosind camioanele unor companii de transport care practică dumpingul social.

În acest sens, ITF a creat campania “IKEA Reală – #therealIKEA” în care arată condițiile din transportul rutier internațional în cadrul lanțului de aprovizionare al companiei suedeze. Protestul se bazează pe un fapt concret, un verdict al unei instanțe olandeze împotriva unui contractor al IKEA, care folosea șoferi de camioane străini de la companii afiliate pentru a reduce costurile.

În cadrul campaniei #therealIKEA, ITF prin intermediul FNV a expus modul în care șoferii de camion erau plătiți cu un salariu de bază de opt ori mai mic decât salariul de bază în cadrul Contractului Colectiv de Muncă din Olanda (CLA).

Tribunalul olandez a constatat că aranjamentul dintre firma care furniza servicii de transport pentru IKEA și o altă companie afiliată acesteia a fost creat pentru ca firma de transport să se sustrage Contractului Colectiv de Muncă din Olanda și a pus capăt imediat acestei practicii.

De asemenea, tribunalul a mai dispus încetarea practicii șoferilor de camion de a mai efectua pauzele de odihnă săptămânală în cabină și au stabilit o compensație pentru trei dintre șoferii companiei.

VEZI ȘI: Transpotec Logitec 2017. Interes crescut din partea industriei de profil

Noul șef al ITF pentru Transport Terestru, Noel Coard, a declarat că IKEA trebuie să facă față responsabilităților sale. El spune că beneficiarii transportului din cadrul lanțului de aprovizionare trebuie să fie trași la răspundere. Președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker a declarat că Europa nu este Vestul Sălbatic, iar ITF este de acord cu asta, a mai spus Noel Coard.

În ceea ce privește IKEA, suedezii se pot aștepta ca sindicatele șoferilor de camion să protesteze în continuare vis-a-vis de cei pe care îi are contractați pe servicii de transport.

Angajatori precum IKEA controlează economia din transportul rutier. Companiile de transport sunt sub o continuă amenințare venită din partea de sus a lanțului de aprovizionare, principala regulă fiind, încalcă legea sau rupem contractul. Însă, tot companii precum IKEA au puterea de pune capăt acestor mizerii care se răsfrâng asupra șoferilor de camion.

ITF spune că ușa uniunii rămâne deschisă și crede cu tărie că IKEA poate fi mai degrabă o parte a soluției, decât o problemă.

Pentru mai multe informații căutați pe rețelele de socializare după hashtag-ul #therealIKEA.

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button