Campanie împotriva companiilor de tip letterbox pornită de sindicatul Ver.di

Campanie împotriva companiilor de tip "letterbox" pornită de sindicatul Ver.di
Sindicatul Ver.di a pornit o campanie împotriva companiilor de tip letterbox, care ocolesc prevederile sociale din țara de origine.

Companiile de transport și logistică nu ar trebui să mai poată submina standardele de calitate și sociale ale unei țări prin înființarea de companii care au doar o căsuță poștală în țările din imediata vecinătate.

Campanie împotriva companiilor de tip letterbox pornită de sindicatul Ver.di

Aceasta este una dintre cerințele esențiale ale confederației sindicale Ver.di, reprezentanții acesteia fiind convinși că de acest lucru vor profita companiile mici și mijlocii care nu-și permit să facă asta, comparativ cu companiile mari.

Cât de multe companii cu sediul social la o cutie poștală sunt și cât de mult dăunează industriei au fost prezentate de reprezentanții confederației sindicale Ver.di în studiul „Condițiile sociale din logistică în Europa”, la o conferință internațională organizată la Berlin.

Tendința de a înființa astfel de companii frontaliere nu este legată de extinderea Uniunii Europene, ci de nivelul salariilor din țările respective.

De exemplu, Germania este preferată de companiile daneze sau olandeze, în timp ce transportatorii polonezi preferă să se mute în Ucraina. Totul din cauza salariilor și pentru că nu există o înțelegere la nivelul Uniunii Europene pentru un salariu minim similar în toate țările.

Astfel, reprezentanții Ver.di au militat pentru aprobarea Pachetului de Mobilitate în forma actuală, care prevede întoarcerea obligatorie a vehiculelor și șoferilor în țara de origine, cel puțin o dată la 4 săptămâni.

VEZI ȘI: H.Essers a achiziționat cinci camioane IVECO Stralis NP alimentate cu LNG

Sindicaliști propun și intensificarea controalelor, Germania fiind codașă la acest capitol, potrivit studiului prezentat de Ver.di.

În demersul lor, cei de la Ver.di beneficiază și de sprijinul partidului SPD care militează pentru salariu minim la nivel EU28 în campania lor electorală. În prezent sunt diferențe mari, spre exemplu în Luxemburg se plătesc 12 euro/oră, in timp ce în Bulgaria doar 3 euro/oră. În Germania, salariul minim în transport este de 9.18 euro/oră.

O altă problemă scoasă în evidență de acest studiu este tariful cu care lucrează companiile de transport și logistică, neexistând un tarif minim în domeniu, companiile având posibilitatea să oferteze prețul care să o ajute să câștige contractul, ceea ce este echivalent cu dumpingul social.

Studiul prezentat de Ver.di a fost efectuat în colaborare cu uniuni sindicale din Danemarca, Belgia, Germania, Franța, Olanda, Polonia, Cehia și Austria.

Următorul pas este ca studiul să cuprindă date și din țări precum Spania, Italia, Suedia, Slovacia, Ungaria și România.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.