Campus Future Driveline: MAN cercetează mobilitatea viitorului

MAN a deschis Campus Future Driveline, o cooperare cu Universitatea Friedrich Alexander din Erlangen-Nürnberg (FAU) și Universitatea de Științe Aplicate Georg Simon Ohm din Nürnberg (Ohm) pentru a cerceta în comun mobilitatea viitorului.
Campus Future Driveline funcționează atât în mod descentralizat, cât și în laboratoarele comune de la sediul fabricii MAN din Nürnberg. Cele două universități și producătorul de vehicule comerciale vor cerceta în comun viitoarele sisteme de propulsie fără carburanți fosili, pentru a crea sinergii între mediul științific și cel industrial.
Membrii alianței își vor împărtăși laboratoarele și infrastructura existentă deja și vor crea noi laboratoare la sediul fabricii MAN din Nürnberg. Conversia laboratoarelor a început la începutul anului 2022, iar primii studenți Ohm se vor muta la locurile lor de muncă în vara anului 2023.
Cinci bancuri de probă au fost deja amenajate și puse în funcțiune. Campus Future Driveline va avea în total opt bancuri de testare pentru baterii și pile de combustie, precum și un laborator de materiale. Prin închirierea spațiului din sediul fabricii MAN din Nürnberg către Ohm, părțile implicate au reușit să utilizeze în mod sustenabil resursele existente, deoarece Ohm căuta deja de ceva timp un spațiu nou pentru studenții săi. Pentru aceasta, MAN a eliberat trei clădiri folosite în trecut pentru dezvoltarea motoarelor diesel și cu gaz natural.
VEZI ȘI: Încărcătoare cu 500 A instalate permanent la MAN în Munchen
”Pentru MAN Truck & Bus, campusul din Nürnberg este o altă bornă în transformarea acestui loc bogat în tradiții. Aici au fost create cele mai eficiente motoare diesel și tot aici sunt dezvoltate și vor fi produse cu suport științific cele mai economice pachete de baterii, pile de combustie și motoare electrice”, a declarat Alexander Vlaskamp, Președintele Comitetului Executiv al MAN Truck & Bus, în timpul ceremoniei de deschidere.
Primele proiecte comune ale Campus Future Driveline au demarat deja. În domeniul pilelor de combustie a început proiectul de cercetare ”Fuel-Cell System Heavy Duty” (FAU) și s-a înființat un laborator energetic pentru proiectele NFLUID (Ohm) și SMART.H2 (Ohm). Acesta din urmă se ocupă de monitorizarea și regenerarea pilelor de combustie. De asemenea, proiectul BNG 2.0 (THN), adică Battery Next Generation, este preocupat de dezvoltarea tehnologiei bateriilor.
Nürnberg este și va rămâne locul de producție și dezvoltare a sistemelor de propulsie MAN. Din 2025, acolo vor fi fabricate în serie mare și pachetele de baterii pentru camioanele și autobuzele electrice MAN. Tot la Nürnberg își are originea și proiectul H45 de pre-dezvoltare a motorului cu ardere alimentat cu hidrogen, bazat pe un motor diesel D38. În scopuri de testare și demonstrative, H45 a fost integrat într-un cap tractor MAN TGX. La sfârșitul lunii martie 2023 a fost inaugurată și hala în care va fi produs noul motor diesel de 13 litri al TRATON pentru vehiculele MAN.