Când nu ai infrastructură rutieră inventezi restricții de circulație din cauza caniculei

Când nu ai infrastructură rutieră inventezi restricții de circulație din cauza caniculei

Văduvită timp de 28 de ani de o infrastructură rutieră la nivel european, România inventează restricții de circulație din cauza caniculei, căci doar este mai simplu așa, nu?!

Astăzi, CNAIR a anunțat că în intervalul orar 12:00 – 20:00, pe drumurile naționale și autostrăzile care tranzitează 15 de judeţe din vestul țării vor fi instituite restricţii de circulaţie din cauza caniculei pentru autovehiculele cu o masă autorizată mai mare 7.5 tone, ca urmare a codului portocaliu de caniculă emis de ANM.

Avertizarea este emisă pentru județele Dolj, Mehedinți, Caraș-Severin, Hunedoara, Timiș, Arad, Sibiu, Alba, Bihor, Cluj, Mureș, Sălaj, Satu Mare, Maramureș și Bistrița Năsăud.

CNAIR susține că restricţionarea circulaţiei este necesară pentru protecţia sectoarelor de drum asfaltat pe care, din cauza temperaturilor ridicate din timpul zilei, se produc deformări majore ireversibile cu pierderea stabilităţii îmbrăcaminţii rutiere.

Astfel, în baza prevederilor articolului 44 alin.2 al Ordonanţei de Guvern nr.43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările şi completările ulterioare, a decis să interzică temporar circulaţia vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7.5 tone, pe autostrăzile şi drumurile naţionale din judeţele afectate de caniculă, cu excepţia:

– transporturilor de persoane;
– transporturilor de animale vii şi de produse perisabile de origine animala şi vegetală;
– vehicule care participă la intervenţii în caz de forţă majoră;
– transporturi funerare;
– transporturi poştale;
– transporturi de echipamente de prim ajutor;
– transporturi pentru distribuire de carburanţi;
– transporturi de mărfuri sub temperatura controlată;
– transporturi pentru tractări vehicule avariate;
– transporturi pentru distribuirea de apă şi hrană în zonele calamitate;
– transporturi cu vehicule specializate destinate prin construcţie salubrizării;
– transporturi apă îmbuteliată;
– transporturi produse provenite din exploatări agricole.
– transporturi militare implicate în exerciţii multinaţionale.

Evident că, această decizie aberantă a CNAIR, venită în lipsa infrastructurii rutiere, a stârnit nemulțumirea transportatorilor rutieri de mărfuri, direct afectați de această decizie.

Una din asociațiile care au luat atitudine este APTE2002, care a trimis atât către Ministerul Transporturilor, cât și către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere adrese, considerând că “această hotărare este incorectă pentru că astfel, conducători auto sunt obligați să suporte temperaturi de 40-50 grade în cabina camioanelor, ceea ce periclitează sănătatea chiar viața acestora.”

VEZI ȘI: Propunerea de interzicere a repauslui săptămânal în cabină nu a trecut de Senatul italian

APTE2002, precizează în adresa trimisă către cele două instituții că “în țările vecine, de exemplu Ungaria, măsura a fost luată exact invers, respectiv resticțiile de la sfârșitul săptamânii au fost ridicate din cauza caniculei și pentru protejarea conducătoriilor auto.”

Asociația de la Arad, cere sprijin din partea autorităților “pentru găsirea unei soluții astfel încât să putem proteja factorul uman în condițiile în care temperaturile pot ajunge până la 40 grade.”

 

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *