Când puteți conduce fără card tahograf

card tahograf

Sunt cazuri în care, conducătorului auto îi este imposibil să poată folosi cardul tahograf, spre exemplu atunci când acesta îl pierde, i se fură sau pur simplu nu mai funcționează.

Astfel, Comisia Europeană a emis o notă pentru a clarifica cazurile excepționale în care conducătorul auto poate conduce fără card un vehicul echipat cu tahograf digital.

În cazurile amintite mai sus, legislația comunitară permite șofatul fprp card tahograf, însă în limite clar definite. În ultimele zile, Comisia Europeană a emis o notă orientativă, care conține clarificări importante cu privire la legislația comunitară relevantă (de exemplu, Regulamentul 561/2006, Directiva 2006/22 /CE și a Regulamentului 165/2014).

Când puteți conduce fără card tahograf

În particular, nota orientativă 8 se referă la articolul 29 din Regulamentul 165/2014 (Cardurile de conducător auto furate, pierdute sau defecte), care prevede că, în caz de funcționare defectuoasă, pierdere sau furt a cardului tahograf, titularul acestuia trebuie să aplice pentru înlocuirea în termen de șapte zile de la constatarea evenimentului. În toate aceste cazuri trebuie să existe o declarație oficială care face dovada evenimentului.

În termen de opt zile lucrătoare de la cerere, autoritățile ar trebui să furnizeze titularului noul card (care din martie 2016, vor rămâne cinci zile). În acest timp, reglementările spun că șoferul poate conduce în continuare pentru un maxim de cincisprezece zile calendaristice.

Dacă vehiculul trebuie adus într-un loc, spre exemplu, garaj sau parcare, conducătorul auto poate depăși acest termen, cu condiția să dovedească imposibilitatea obținerii sau folosirii cardul tahograf. Dovada o reprezintă chiar actul emis de Poliției care confirmă pierderea, furtul sau disfuncționalitatea cardului.

Nota precizează că, un conducător auto poate conduce fara card tahograf, doar în cazul în care a cerut emiterea un nou card în termen de șapte zile calendaristice de la pierderea sau funcționarea necorespunzătoare, pentru a dovedi că este în așteptarea eliberării unui nou card.

Această concluzie derivă din ideea că operațiunilor de transport nu trebuie să fie afectate în mod disproporționat, cu condiția ca acestea să respecte toate celelalte garanții, precum documentele tipărite și înregistrări manuale, specificei pentru conducere fara card tahograf.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

Follow #infotrucker