GreenZoneTop News

Cap tractor electric Volvo testat în transport greu de containere

Un cap tractor electric Volvo de 74 de tone este testat într-un proiect de transport de mare capacitate, în zona portuară Arendal din Göteborg, Suedia.

Din ce în ce mai mulți transportatori încep să investească în camioane electrice, inclusiv pentru transportul greu. Mattson Åkeri din Göteborg, Suedia, este unul dintre aceștia, iar compania a cumpărat acum trei Volvo FH Electric.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În ultimele câteva săptămâni, unul dintre camioane a fost testat, într-un proiect de transport de mare capacitate (HCT) la containere în zona portuară Arendal din Göteborg. Ansamblul cu două remorci are o lungime de 32 m și poate transporta o greutate brută combinată de 74 de tone.

“Vrem să arătăm că soluțiile complet electrice funcționează și în aplicații cu greutăți totale mari și o rată de utilizare ridicată. Împreună cu Mattson Åkeri, Administrația Suedeză de Transport și alți câțiva parteneri, analizăm acum modul în care putem optimiza funcționarea camionului electric, inclusiv modul în care încărcarea ar trebui să aibă loc în cel mai eficient mod”, explică Lena Larsson, manager de proiect HCT în cadrul organizației tehnologice Volvo.

cap tractor electric volvo fh pe drum

Modelul electric testat este un Volvo FH Electric 6X4, alimentat cu energie electrică verde la cele două încărcătoare rapide de 180 kW pe care Mattsson Åkeri le-a instalat în depozitul companiei din Arendal. Pe termen lung, ansamblul va circula, de asemenea, între Göteborg și orașul Borås, situat la 70 km de Göteborg.

În operare 12 ore pe zi

“Transportul mărfurilor lungi și grele cu ajutorul energiei electrice funcționează foarte bine până acum și putem transporta la fel de multă marfă ca un camion diesel”, spune Jan-Olof Mattsson, director executiv al Mattson Åkeri.

VEZI ȘI: Primul ansamblu Duo Trailer, din Spania, care utilizează HVO

Noul cap tractor electric funcționează 12 ore pe zi, cu o oprire pentru încărcare atunci când șoferul face o pauză. Fiind alimentat cu energie electrică ecologică, acesta nu are emisii de CO2. De asemenea, propulsia electrică înseamnă un mediu de lucru mai bun pentru șofer, deoarece camionul nu are vibrații și zgomot.

Transporturi de mare capacitate

Transporturile de mare capacitate (HCT) înseamnă că se permite creșterea lungimii și/sau a greutății brute a vehiculului, ceea ce permite transportarea unei încărcături mai mari pe vehicul. HCT poate fi aplicat pe toate tipurile de transmisii. Ideea este că HCT va contribui la reducerea costurilor de transport, la reducerea impactului asupra mediului, la creșterea siguranței în trafic, la reducerea uzurii drumurilor și la reducerea costurilor de întreținere.

Volvo High Capacity Transporty

În Europa există o serie de proiecte HCT în curs de desfășurare și planificate. Un exemplu este Finlanda, unde este permisă circulația cu o greutate totală de 76 de tone și combinații de vehicule de 34,5 m pe majoritatea drumurilor. Un alt exemplu este Suedia, unde este permisă conducerea cu 74 de tone (rețeaua rutieră BK4) și testarea, cu permisiunea autorităților, a combinațiilor de vehicule de până la 34,5 m și 100 de tone pe o rețea rutieră definită.

Din aceeași categorie...

Back to top button