Cărăușii europeni cer ajutorul Comisiei Europene în problema tranzitului de camioane din Tirolul austriac

Cărăușii europeni cer ajutorul Comisiei Europene în problema tranzitului de camioane din Tirolul austriac
Cărăușii europeni cer Comisiei Europene să intervină în problema tranzitului de camioane din Tirol, pentru a se menține libera circulație a mărfurilor prin Austria.

Parlamentul Tirolului austriac a adoptat la finalul lui 2018 un pachet de mpsuri concrete de reducere a tranzitului de camioane, pe viitor, în această zonă.

Cărăușii europeni cer ajutorul Comisiei Europene în problema tranzitului de camioane din Tirolul austriac

Printre altele, pachetul de măsuri include o înăsprire a interdicției sectoriale de circulație introdusă pe autostrada A12 Inntal în 2016.

Din acest motiv, asociațiile europene de transport cer printr-o scrisoare trimisă Comisiei Europene să intervină în această problemă.

Parlamentul tirolez nu a ținut seama de faptul că Comisia Europeană a deschis în 2016 o procedură de infringement împotriva interdicției sectoriale de circulație, prin care doar camioanelor Euro VI li se permite să tranziteze Tirolul pe roți, restul fiind permanent excluse și trebuind să utilizeze calea ferată. 

Alte măsuri, precum taxa de coridor planificată de la Munchen la Verona prin Tirol, prețurile ridicate la stațiile de alimentare austriece când este trafic interns pe rutele de tranzit și extinderea interdicțiilor de călătorie și circulație pe timp de noapte, nu sunt compatibile cu legislația europeană, spun cărăușii europeni.

VEZI ȘI: A fost reluat transportul de semiremorci neînsoțite pe vagoane-buzunar în Danemarca

Prin urmare, Comisia Europeană ar trebui să analizeze planurile Tirolului austriac pentru a vedea dacă pachetul de modificări, cunoscut sub numele de “Pachetul Anti-Tranzit” este compatibil cu legislația europeană.

Asociațiile care semnează scrisoarea, AISÖ (Austria), ANITA și LVH Südtirol (Italia), FNTR (Franța), ITD (Danemarca), TLN (Olanda) și IRU – solicită și un răspuns rapid din partea Comisiei, deoarece primele măsuri ar putea intra în vigoare în august 2019.

Follow #infotrucker