Care va fi sunetul camioanelor electrice ale viitorului?

Care va fi sunetul camioanelor electrice ale viitorului?

V-ați întrebat vreodată ce sunet ar fi mai potrivit să emită camioanele electrice ale viitorului? Scania și Institutul Interactiv Suedez s-au gândit la asta și au efectuat studii în acest sens.

Cum ar trebui să sune camioanelor electrice ale viitorului? Aceasta a fost întrebarea atunci când Institutul Interactiv Suedez ICT și Scania au efectuat două studii pentru a găsi sunetele care sunt compatibile atât pentru pietoni cât și pentru șoferi.

Vehiculele electrice nu sunt complet tăcute, însă ele nu emit același sunet precum un motor cu combustie. În schimb, alte sunete pot deveni mai proeminente în cabină, cum ar fi sunetul roților pe drum.

Așadar, pentru a testa sunetul din interiorul cabinei, șoferii profesioniști au fost expuși la diferite sunete în timpul conducerii în simulatorul Scania. Aceștia au trebuit să distingă trei sunete diferite de motor: două sunete dezvoltate artificial și unul care reprezintă sunetul un vehicul electric actual, în timp ce accelerează și frânează.

În timpul testului, șoferilor le-a fost măsurat pulsul pentru a vedea dacă unele sunete sunt percepute ca fiind mai stresante sau enervante, crescându-le astfel pulsul. De asemenea, s-a urmărit și dacă sunetul schimbă comportamentul șoferului.

Ulterior, șoferii au trebuit să evalueze singuri sunetele, spunând ce cred despre fiecare în parte și dacă acesta a reușit să-i furnizeze informațiile necesare la care să răspundă.

Creștere a siguranței în trafic
Sunetul exterior al unui vehicul electric este, de asemenea, un factor important. Până în 2019, toate vehiculele electrice noi din Uniunea Europeană trebuie să aibă instalat un sunet suficient de mare pentru a avertiza trecătorii prin faptul că acestea este pe lângă ei.

VEZI ȘI: Calendarul resticțiilor de trafic pentru camioane din Italia în 2017

Sunetul extern a fost testat la Scania de Institutul Interactiv Suedez într-un proiect mare, care implică mai mulți parteneri, inclusiv Agenția Suedeză pentru Energie, Trafikverket și Universitatea de Tehnologie Luleå.

Testul va avea ca rezultat recomandări pentru industrie, pe care companiile le pot utiliza ca punct de pornire la producția vehiculelor electrice, ca mai apoi aceștia să și le personalizeze.

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.