Camioane

Cât costă noul DAF XG? Au apărut primele anunțuri

Noua generație DAF a suscitat un interes ridicat în lumea transporturilor, fiind primul camion care respectă noile reglementări UE privind dimensiunile maxime ale camioanelor. Toată lumea s-a întrebat cât costă noul DAF XG, cu cabină mai lungă cu 33 cm. Primul indiciu a venit acum.

Prețul de listă al camioanelor este un subiect tabu în UE, probabil și un efect secundar al scandalului Cartelul Camioanelor. Producătorii evită cu încăpățănare orice discuție despre acest subiect, singurele informații obținute de presă fiind neoficiale. Problema se repetă de fiecare dată când se lansează un model nou.

Cât costă noul DAF XG? Au apărut primele anunțuri

Subiectul este cu atât mai interesant acum, cu cât avem de-a face cu primele cabine care respectă noile standarde UE. Datorită relațiilor de la Bruxelles, DAF a fost primul producător care a dezvoltat un camion conform noilor reguli. În plus, cu noua cabină mai lungă cu 33 cm față de o cabină deja spațioasă, DAF și-a anunțat intenția de a intra în segmentul premium al camioanelor.

Dar ce înseamnă asta în privința costurilor? Cât costă noul DAF XG? Un prim indiciu îl primim acum, datorită unui anunț postat pe site-ul polonez OTOMOTO, rudă de concern cu autohtonul AUTOVIT.

Pe acel site, o companie cu sediul declarat la Wroclawa a postat un anunț de vânzare pentru un camion din noua generație DAF, ca cabina intermediară DAF XG și motor de 480 CP, pentru suma de 98.500 de euro.

VEZI ȘI: Primele impresii de condus de la bordul noului DAF XG+ (VIDEO)

Dacă se confirmă, nivelul de preț ar fi substanțial superior celui cu care ne-am obișnuit până acum de la un cap tractor DAF. El n-ar fi neapărat exagerat pentru un XG cu toate echipamentele opționale, având în vedere că este un model cu totul nou, dar și contextul actual (cerere mare și perioade lungi de livrare, din cauza crizei de semiconductori).

Din experiența noastră, putem spune că prețul din România ar trebui să fie cu câteva mii de euro mai mic decât cel din Polonia. De asemenea, acesta ar trebui să scadă treptat din a doua jumătate a lui 2022, după ce noutatea ar dispărea. Asta fără să luăm în calcul reducerile pentru flote mari.

Cei care vor un camion mai accesibil din noua generație DAF pot apela la noua cabină XF, și ea mai lungă decât cea actuală. În schimb, cabina de top XG+ ar putea avea un preț care să rivalizeze cu modelele superioare Scania și Volvo.

Din aceeași categorie...

Back to top button