Cât este de sigur LNG-ul (gaz natural lichefiat) în transportul rutier?

Cât este de sigur LNG-ul (gaz natural lichefiat) în transportul rutier?

Este sau nu sigur LNG-ul (gaz natural lichefiat) în transportul rutier de mărfuri? Aceasta este întrebarea celor mai mulți, atunci când aud de camioane cu propulsie pe gaz.

Este doar denumirea cea care-i face pe oameni să privească cu teamă LNG-ul sau acest lucru are drept cauza faptului că până acum acestă tehnologie nu a fost prea răspândită?

Este firesc să ne fie teamă, însă trebuie să știți că LNG-ul este complet netoxit. Desigur, toți combustibilii prezintă pericole de siguranță care trebuie gestionate, dar LNG-ul este mult mai puțin periculos decât benzina, motorina sau alți combustibili lichizi.

Dar, ce este LNG-ul? Este un gaz natural criogenat care a fost lichefiat pentru a-i reduce volumul de transport și depozitare. Acesta este format din metan, dar poate conține până la 10% etan și propan. Vaporii de metan sunt mai ușori decât aerul și se disipă rapid lăsând astfel zero reziduuri.

De asemenea, acestea sunt non-explozive în aer liber și complet non-toxice. Dacă este deversat în ape, acesta nu poluează și nu dăunează vieții acvatice. Iar aceste lucruri sunt în contrast puternic cu alți combustibili lichizi.

VEZI ȘI: DKV decontează taxa de drum pentru camioane din Serbia în sistem post-pay

Cât este de inflamabil și în ce circumstanțe poate lua foc? Gazul natural lichefiat este foarte greu de aprins. De fapt, într-o concentrație de 5-15% în aer, trebuie încălzit până la 580 de grade Celsius pentru a arde. Chiar și atunci va fi o ardere lentă, mai degrabă decât o explozie.

Principalul risc atunci când un om intră în contact provine de la faptul că este foarte rece. În formă gazoasă poate avea minus 162 de grade Celsius, motiv pentru care cei care intră în contact cu acesta trebuie să poarte îmbrăcăminte de protecție, ochelari și mănuși.

Este periculos transportul lui? Pentru a menține LNG-ul rece, rezervoarele utilizate au pereți dubli și sunt mai groase. Altfel spus, acestea sunt mai robuste decât cele folosite pentru alți combustibili sau substanțe chimice. În urma unei coliziuni între două camioane din Belgia, rezervorul de LNG a rămas intact, în ciuda faptului că în urma accidentului a izbucnit și un incediu sever.

Cu toate acestea, nu înseamnă că LNG este în totalitate sigur. Spre exemplu, trebuie evitată respirația vaporilor de metan într-un spațiu închis. De asemenea, dacă gazul natural lichefiat este vărsat într-o zonă în care vaporii nu se pot disipa, există șanse mai mari de aprindere.

Deoarece poate fi produs cu ușurință din bio-metan, acest gaz natural poate fi clasificat drept combustibil regenerabil. Viitorul LNG ca alternativă de combustibil durabilă depinde de disponibilitate și potențialul de producție.

Dacă aveți timp, vă recomandăm să vă uitați la clipul de mai jos.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.