
Caterpillar Inc. a anunțat că va întrerupe producția de camioane profesionale dedicate transportului pe autostradă. Decizia surprinde pe toată lumea mai ales că, în iunie 2015, compania americană anunța strategia de dezvoltare a acestei divizii.
Decizia gigantului amedican de a se retrage de pe piața camioanelor vocaționale, vine ca urmare a unei evaluării dificile făcute atât asupra propriei afacerii cât și a climatul actual din industria camioanelor. De asemenea, acestă decizie este în conformitate cu măsurile de restructurare ale companiei, care dorește să-și alinieze afacerile la condițiile actuale de piață.
Urmare a acestei acțiuni, compania nu va mai înregistra noi comenzi din partea clienților pentru camioane profesionale, însă Caterpillar își menține angajamentul față de clienții de camioane existenți și le va oferi în continuare suport acestora.
Caterpillar a lansat primul său camion vocațional în America de Nord în 2011, acesta fiind proiectat și construit împreună cu Navistar International Corp., un producător de camioane deținut parțial de miliardarul Carl Icahn, de care mai nou este foarte interesat și Volkswagen Group. Anul trecut, Caterpillar și-a a anunțat intenția de a începe proiectarea și producția independentă a camioanelor sale profesionale în cadrul fabricii din Victoria, Texas.
Gama de camioane profesionale pentru autostradă a producătorului american cuprinde trei modele – CT681, CT660 și CT680 – propulsate de motoate Cat cu puteri între 365 CP și 475 CP.
[pullquote align=”full” cite=”Ramin Younessi, vice președinte al diviziei Caterpillar Industrial Power Systems” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Pentru a rămâne un concurent viabil pe această piață ar necesita investiții suplimentare semnificative pentru a dezvolta și a lansa un portofoliu complet nou de camioane, fapt care nu reprezintă o oportunitate de piață suficientă pentru a justifica investiția.[/pullquote]Faptul că cei de la Caterpillar nu a fost început producția de camioane vocaționale în fabrica din Victoria, Texas, le permite acestora să iasă de pe această piață fără prea mare deranj din punct de vedere al business-ului.
VEZI ȘI: Divizia de camioane Volkswagen menține deschise toate opțiunile
Din punct de vedere al locurilor de muncă, decizia de renunțare la producția de camioane profesionale va afecta aproximativ 70 de persoane. Acțiunea de restructurare a companiei va începe în luna martie, aceasta urmând să se întindă pe o mai lungă perioadă de timp.
Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube