Câteva reguli și sfaturi de utilizare a sistemelor de răcire în staționare ale cabinei

Câteva reguli și sfaturi de utilizare a sistemelor de răcire în staționare ale cabinei
În urma postării de pe pagina noastră de pe Facebook, cea în care subiect a fost sistemul staţionar de răcire al cabinei de la Mercedes-Benz, am constatat un real interes pentru aceste tipuri de aparate

Compania Webasto, numărul unul la nivel mondial pe această nişă, ne-a furnizat informaţii valoroase despre tipurile de sisteme de aer condiţionat pentru cabină, precum şi câteva reguli şi sfaturi de utilizare pe care le-am înglobat în acest articol.

Câteva reguli și sfaturi de utilizare a sistemelor de răcire în staționare ale cabinei

Dar, să o luăm cu începutul şi să vă spunem că pentru o cabină de camion se recomandă ca puterea de răcire a aparatului să fie între 0.9 kw şi 3 kw cu debit minim de 400 mc/h.

De asemenea, trebuie să ştiţi că există 3 categorii distincte de aparate de aer condiţionat auto în funcţie de dotarea din fabrică a cabinei.

Dacă cabină este prevăzută cu AC de bord (3 kw) montat în fabrică este recomandat aparatul electric preîncărcat cu freon de 1 kw pentru a se asigura temperatura minimă de somn când motorul este oprit (Engine OFF). Preţul unui AC Electric 24V cu freon 1 kw este undeva pe la  1.400 euro fără TVA.

Dacă cabină nu este prevăzută cu AC de bord montat în fabrică, este recomandat modelul de aparat electric preîncărcat cu freon de minim 3 kw pentru a se asigura temperatura minimă de somn. Acest aparat funcţionează cu 2 compresoare de 1.4 kw – în Engine ON şi cu 1 compresor – în Engine OFF. Preţul unui AC Electric 24V cu freon 3 kw este de 2.200 euro fără TVA.

Remarcă utilă pentru şoferi
Mai există în piaţă aparatele de AC pe bază de APĂ care nu sunt recomandate pentru clima din România datorită atât zonei de temperatură şi umiditate dar şi a prafului din atmosferă. Aceste aparate au un filtru din rumeguş care se deteriorează rapid din cauza prafului şi al lipsei de umiditate.

Descriere funcţionare generală AC Electric R 134
Aparatul este sistem ROOF Top preîncărcat cu freon R134 dotat cu un compresor electric care asigură presiunea freonului în cele două componente: condensator şi evaporator.

În timpul mersului (Engine ON) se porneşte aparatul minim 15 minute pentru a-şi face ciclul, în acelaşi timp cu utilizarea AC de bord al camionului urmând ca în staţionare să funcţioneze 6-8 ore în funcţie de încărcarea bateriilor, alegând treapta de viteză şi temperatura dorită.

Aparatul de 1 kw păstrează temperatura constantă (cea din momentul opririi motorului) în plajă de ±3 grade Celsius.

Important de ştiut! Modelul Webasto având un consum redus de energie nu are nevoie de repornire la 4-5 ore ca celelalte aparate din piaţă.

Aparatul monitorizează tensiunea de la baterii nepermiţând consumarea lor dacă se afla pe limita de pornire, alimentarea fiind făcută direct pe baterii.

Montajul unui AC R 134 se face pe trapa de siguranţă a camionului, în maxim 5 ore în cadrul service-urilor autorizate Webasto. Fiecare aparat are nevoie de un kit de montaj aferent modelului de camion, fără de care nu se poate face fixarea.

Webasto Cool Top RTE 10
Este cel mai nou produs de aer condiţionat în staţionare pentru camioane produs de Webasto, fiind disponibil în 13 versiuni de kituri de instalare, inclusiv pentru cabinele înclinate de la Iveco.

Cool Top RTE 10 este aparatul electric preîncărcat cu freon R 134 (compresor SECOP BD350 GH), montajul său realizându-se pe trapa de siguranţă a camionului.

Follow #infotrucker