Câteva sfaturi simple pentru a evita o pană de cauciuc pe timp de vară

Câteva sfaturi simple pentru a evita o pană de cauciuc pe timp de vară
Vara și-a intrat pe deplin în drepturi în toată Europa continentală, iar temperaturile sale ridicate pot afecta anvelopele dacă nu țineți cont de câteva sfaturi simple.

Orice întârziere a livrării mărfurilor cauzată de o pană de cauciuc, înseamnă timp pierdut și costuri ridicate pentru compania de transport.

Câteva sfaturi simple pentru a evita o pană de cauciuc pe timp de vară

Astfel, pentru a evita imobilizarea camionului din cauza unei astfel de probleme, n-ar fi rău să ții seama de câteva sfaturi simple. Noi, am găsit câteva pe blogul „Povești din rezervor”.

Treci pe anvelope de vară. Chiar dacă pare ciudat spunem asta (camionul, nu-i turism), numeroasele controale de pe autostrăzile europene arată că sunt multe camioane care rulează cu anvelope de iarnă (în special, cele ale flotelor care efectuează transport în țările nordice, acolo unde este obligatorie echiparea cu anvelope de iarnă), iar acestea sunt afectate mult mai ușor de căldura verii.

Tocmai de aceea este importantă să rulezi cu anvelope gândite special pentru această perioadă a anului, așa cum faci și iarna. Fii atent să montezi același tip de anvelope pe fiecare axa și verifică exact care sunt anvelopele potrivite camionului și semiremorcii pe care le conduci sau deții.

Verifică-ți constant anvelopele. Anvelopele camioanelor sunt solicitate foarte mult, prin natura utilizării lor, iar temperaturile ridicate cresc și mai mult solicitările la care acestea sunt supuse. De aceea îți recomandăm să verifici periodic gradul de uzură al acestora.

De asemenea, poți să arunci o privire la fiecare oprire pentru a te asigura că nu apar gâlme, că nu ai un cui într-o roată și că nu au apărut rupturi în carcasa anvelopelor. Este mult mai eficient să descoperi aceste probleme într-o parcare, decât să ți se întâmple ceva atunci când ești în mers.

VEZI ȘI: 56 de încălcări ale legislației la 53 de camioane controlate la punctul de frontieră Wasserbillig

Din păcate, încă sunt mulți șoferi de camioane care neglijează aceste aspecte simple, care nu necesită absolut niciun efort.

Verifică presiunea în anvelope. La anvelopele de camion acesta este lucrul principal pe care poți să-l faci pentru a preveni o situația mai problematică. Îți recomandăm să faci asta de fiecare dată când pleci într-o cursă și să alegi setările stabilite de producător. Este important să faci această verificare de presiune o dată la două – trei săptămâni, cu anvelopele reci.

O presiunea prea mare nu este eficientă pentru că la temperaturi ridicate aerul din anvelope se extinde și asta poate duce la o explozie. Nu mai spune de uzuta prematură a benzii de rulare.

La fel de periculos este și să ai o presiunea prea mică. La temperaturi constante de 30 de grade Celsius în aer, temperatura asfaltului ajunge la 60 de grade Celsius.

Câteva sfaturi simple pentru a evita o pană de cauciuc pe timp de vară

În aceste condiții, compoziția anvelopelor se înmoaie, suprafața de contact devine mai mare, gradul de uzură crește, iar acestea se supraîncălzesc, existând un risc ridicat de explozie.

Dacă ajungi într-o astfel de situație, specialiștii ADAC recomandă să continui drumul, la o viteză mult mai mică, până când anvelopa se desprinde de pe jantă. Aceștia nu recomandă o oprire în aceste condiții pentru că sunt șanse destul de mari ca focul să se extindă la tot camionul.

Verifică profilul anvelopelor. Un profil uzat devine periculos, în special în condiții de asfalt umed. De asemenea, dacă ești oprit de poliție, în unele țări din Uniunea Europeană, acest lucru înseamnă amenzi, puncte de penalizare și chiar interdicția de a continua drumul.

La nivel european, adâncimea profilului trebuie să fie de minimum 1.6 mm, inclusiv în România, dar în unele țări primeștit amendă sau avertisment dacă profiul este mai mic de 4 milimetri. Specialiștii recomandă schimbarea anvelopei, atunci când adâncimea profilului său a ajuns la 3 mm.

Poți face acest test cu o monedă de 1 euro. Introduci moneda în profilul anvelopei și dacă nu vezi marginea aurie înseamnă că este totul OK. Dacă se vede banda aurie este semnul că trebuie să schimbi anvelopele.

Follow #infotrucker