Câți șoferi de camion din Ucraina au părăsit companiile din UE

După 16 luni de război, putem vedea exact câți șoferi de camion din Ucraina au părăsit companiile de transport din UE.
La începutul războiului se vorbea despre o întorcere masivă a șoferilor ucraineni în țară, pentru a sprijini eforturile de război. IRU vorbea chiar de pericolul unui deficit de 160.000 de șoferi, luând în calcul și șoferii indisponibilizați din Belarus și Rusia.
Cifrele reale ale ”exodului” sunt totuși cu mult mai mici, după cum a aflat publicația olandeză ”Nieuwsblad Transport”, în urma discuțiilor cu companii de transport din mai multe țări.
De exemplu, pentru compania poloneză Link, numărul șoferilor de camion din Ucraina a scăzut cu 5% ca efect al războiului. În cazul ungurilor de la Waberers, ponderea este și mai scăzută, de 2%.
VEZI ȘI: Girteka a avut o cifră de afaceri în creștere cu 34% în 2022
Compania olandeză Boekestijn, care avea mulți șoferi de camion din Ucraina angajați la filiala sa de lângă Poznan (Polonia), admite că plecarea ucrainenilor a fost vizibilă, ”dar pe termen lung s-a dovedit a fi foarte limitată”. La polul opus se situează Girteka, în cazul căreia 30% dintre șoferii ucraineni au părăsit compania după începerea războiului.
Limitarea plecărilor a fost datorată de regulamentele de mobilizare introduse de autoritățile din Ucraina, conform cărora cei angajați la companii din străinătate înainte de război pot continua să lucreze în UE. Pe de altă parte, chiar și aceste schimbări de câteva procente au cauzat dereglări în piață, multe companii accelerând recrutarea de șoferi din Asia Centrală și din Asia.