Ce ar ajuta mai mult un șofer de camion: senzorii sau vizibilitatea directă?

Ce ar ajuta mai mult un șofer de camion: senzorii sau vizibilitatea directă?

Senzorii au rol important pentru a asigura siguranța diverșilor participanți la trafic, iar anumite zone ale camioanelor pot fi „observate” doar cu ajutorul acestei tehnologii.

Dar ce ați spune dacă în viitor, semnalele sonore vor fi înlocuite cu imagini, iar șoferii vor putea vedea direct lucrurile care înconjoară camioanele.

Unul dintre responsabilii de politica de transport sustenabil din cadrul grupului Transport & Environment vine cu câteva vești importante din domeniu.

Imaginați-vă că sunteți un șofer de camion și conduceți prin centrul aglomerat al unui oraș. Ce ai prefera: să vezi cicliștii și pietonii direct prin geamul vehiculului sau să auzi/vezi senzorii care indică prezența unor persoane în apropiere de camion.

Utilizarea senzorilor a făcut ca vizibilitatea directă să scadă, iar designul camioanelor să nu evolueze atât de mult pe cât a făcut-o cel din zona turismelor.

În timp ce anumiți producători încă militează pentru cât mai mulți senzori, o serie de oameni din cadrul ACEA spun că vizibilitatea directă ar trebui îmbunătățită, iar pe viitor ar urma să existe un regulament astfel încât fiecare camion să aibă un anumit procent de de zone vitrate.

Iar împreună cu senzorii și sistemele de siguranță, aceste noi directive ar urma să îmbunătățească siguranța rutieră într-un mod mult mai eficient.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz a lansat noua generație a microbuzului Sprinter City

În acest moment anumiți reprezentanți ACEA observă doar părțile bune ale studiilor realizate cu privire la utilizarea senzorilor.

Dar aceștia omit câteva părți importante și nu răspund la o serie de întrebări esențiale: un senzor nu emite aceleași sunete indiferent de ce se află în unghiul mort, cum ar trebui să reacționeze șoferii care conduc în oraș atunci când nu văd care este cauza, dar mai ales cât de eficienți sunt senzorii pe ploaie și atunci când se murdăresc?

Rămâne de văzut dacă regulamentul actual va fi modificat astfel încât producătorii să ofere o zonă vitrată minimă pentru a veni în ajutorul șoferilor și, totodată, pentru a îmbunătăți siguranța pe drumuri.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.