Camioane

Ce ar putea avea în comun noul FH cu americanul Volvo VNL

Noul Volvo FH ar putea împrumuta de la recent lansatul VNL nu doar sistemul de camere, ci și un nou selector pentru transmisia I-Shift sau platforma ce poate găzdui orice sistem de propulsie.

Săptămână mare pentru Volvo Trucks: marți seara a lansat în America de Nord noul VNL, iar luni dimineața va prezenta în Europa o nouă generație FH cu cabină Aero, care promite ”un viitor construit pe inovație și eficiență”.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Iar cum marile grupuri folosesc sinergiile pentru reducerea costurilor de dezvoltare, ne-am propus să vedem ce sisteme de la recent lansatul VNL ar putea fi folosite și pe europeanul FH, în ciuda diferențelor dintre cele două piețe.

Cel mai la îndemână este sistemul de camere, despre care am vorbit deja. Odată cu prezentarea lui VNL, putem vedea și cum arată oficial acesta în versiunea Volvo. Ce-i drept, în Europa brațele camerelor ar putea fi ceva mai scurte, după cum păreau în teste, dar putem trage câteva concluzii despre concept.

În primul rând, se pare că Volvo va folosi pe noul FH un sistem mixt de camere video laterale plus oglinzi clasice (pentru colț plus lateralul ușii pasagerului). Această configurație, folosită în teste, a fost păstrată și pe noul VNL, unde apar încă niște oglinzi convenționale pentru unghi larg.

Volvo VNL camere video 1

De asemenea, ecranele din interiorul cabinei redau două imagini: sus ca de la oglinda normală și jos ca de la cea de unghi larg.

Volvo VNL ecran cabina 1

Ce mai vedem din pozele lui VNL și ar putea fi împrumutat pe noul FH este ecranul mai mare de pe partea pasagerului, pentru a compensa distanța mai mare față de ochii șoferului.

Volvo VNL interior ecrane 1

VEZI ȘI: Volvo Group a livrat 246.272 de camioane noi în 2023

O altă noutate americană ce ar putea apărea și pe FH este noul selector al transmisiei I-Shift, montat pe coloana de direcție, în spatele volanului, pe maneta încetinitorului auxiliar. Acest sistem ar putea apărea și pe FH, fie pentru a înlocui total maneta de lângă scaunul șoferului, fie pentru a înlocui varianta cu butoane pe bord.

Volvo maneta I Shift

Aproape sigur, noul FH va folosi și el o platformă care poate găzdui mai multe sisteme de propulsie: diesel, LNG, electric cu baterii, electric cu celulă de combustie cu hidrogen, dar și motoare cu combustie alimentate cu carburanți alternativi (de la HVO și bio-LNG până la hidrogen). Astfel, toate aceste versiuni ar putea fi asamblate în viitor pe aceeași linie de producție.

Dormitor mai mare?

O întrebare interesantă pentru șoferi este dacă noua cabină Aero va avea și o versiune cu dormitor mai mare. Volvo are deja de ani buni o astfel de cabină în portofoliu, Globetrotter XXL, mai lungă cu 25 cm (pat de 100 cm lățime), dar care nu poate fi folosită în majoritatea Europei cu semiremorci standard, ci doar în anumite aplicații (agabaritic, cisternă, containere).

Odată cu extinderea consolei față, nu este exclus ca o eventuală versiune cu dormitor mai lung să poată fi folosită și în mod uzual împreună cu o semiremorcă standard pe drumurile europene. Deci răspunsul la această întrebare rămâne să îl aflăm la prezentarea oficială, de la 29 ianuarie.

Din aceeași categorie...

Back to top button