Comisia Europeană cere desemnarea urgentă a punctelor de frontieră cu ”benzi verzi” pentru transportul de mărfuri

Comisia Europeană cere desemnarea urgentă a punctelor de frontieră cu ”benzi verzi” pentru transportul de mărfuri
Comisia Europeană cere statelor membre să lase deschise punctele de frontieră interne ale Uniunii și să le desemneze urgent pe acelea cu ”benzi verzi”, pentru a menține neîntrerupt transportul de mărfuri pe teritoriul Uniunii Europene.

Noile recomandări practice publicate de Comisia Europeană le cere statelor membre să stabilească de urgență punctele de frontieră cu ”benzi verzi”, să renunțe la certificatele medicale care atestă că șoferiii vehiculelor de marfă sunt sănătoși și să recunoască o serie de documente în format electronic.

Comisia Europeană cere desemnarea urgentă a punctelor de frontieră cu ”benzi verzi” pentru transportul de mărfuri

Pandemia de coronavirus are un impact major asupra lanțului de aprovizionare european, menținut printr-o vastă rețea de servicii, care include toate modurile de transport.

Aceste servicii de transport (terestru, maritim și aerian) continue și neîntrerupte sunt de o importanță crucială pentru funcționarea pieței interne a Uniunii Europene, respectiv un factor cheie în ceea ce privește sănătatea publică.

Astfel, în încercarea de a asigura disponibilitatea bunurilor și serviciilor esențiale, în timpul crizei COVID-19, Comisia Europeană a elaborat noi recomandări practice de implementare a liniilor directoare pentru managementul frontierelor, subliniind că toate frontierele interne ale Uniunii ar trebui să rămână deschise pentru transportul de marfă.

Pentru a se asigura că lanțurile de aprovizionare pe întreg teritoriul Uniunii Europene continuă să funcționeze, statele membre sunt invitate să desemneze, fără întârziere, punctele de trecere a frontierei relevante din cadrul Rețelei transeuropene de transport (TEN-T) ca treceri de frontieră cu „benzi verzi”.

Comisia Europeană cere desemnarea urgentă a punctelor de frontieră cu ”benzi verzi” pentru transportul de mărfuri

Trecerile de frontieră cu ”benzi verzi” ar trebui să fie deschise tuturor vehiculelor de marfă, indiferent de marfa pe care o transportă, mai spune Comisia.

Trecerea frontierei, inclusiv verificările și controlul medical al șoferilor vehiculelor de marfă, nu trebuie să dureze mai mult de 15 minute.

„Rețeaua de transport europeană conectează întreaga Uniunie Europeană. Este una dintre armele noastre puternice, deoarece căutăm să luptăm împotriva COVID-19. Documentul nostru de orientare este destinat să protejeze lanțul de aprovizionare al Uniunii Europene în aceste circumstanțe dificile și să asigure atât lucrătorii din acest domeniu, cât și mărfurile că pot călători oriunde este nevoie – fără întârziere. O abordare colectivă și coordonată a transportului transfrontalier este mai importantă astăzi ca niciodată”, a spus comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, spune:

Punctele de frontieră cu ”benzi verzi”
Procedurile la trecerile de frontieră cu ”bendă verde” ar trebui să fie reduse la minimum și eficientizate la ceea ce este strict necesar. Verificările și evaluarea medicală trebuie efectuate fără ca șoferii vehiculelor de marfă să fie nevoiți să părăsească vehiculele, respectiv să facă obiectul unor verificări minime.

Șoferilor vehiculelor de marfă n-ar trebui să li se solicite alte documente decât actul de indentitate și permisul de conducere și, dacă este necesar, o scrisoare de la angajator. De asemenea, pentru eficiență trebuie acceptată trimiterea și afișarea electronică a documentelor.

Niciun vehicul de marfă sau șofer al acestuia nu trebuie să se confrunte cu discriminare, indiferent de origine și destinație, naționalitate sau țara de înmatriculare a vehiculului.

Având în vedere situația actuală, statele membre și se solicită să suspende temporar toate interdicțiile de conducere existente în prezent pe teritoriul lor, cum ar fi interdicțiile privind efectuarea repausului săptămânal normal în cabina camionului, interdicțiile de circulație pe timp de noapte, cele de weekend și sectoriale.

VEZI ȘI: SANIFAIR lasă la liber toaletele de pe autostrăzile din Germania

De asemenea, Comisia încurajează statele membre să înființeze coridoare de tranzit în condiții de siguranță pentru a permite celor care conduc vehicule personale, pasageriilor, cum ar fi lucrători din domeniile sănătate și transport, precum și cetățenii Uniunii Europene care sunt repatriați, indiferent de cetățenia lor, să treacă direct cu prioritate prin țara din fiecare direcție necesară de-a lungul rețelei TEN-T, cu respectarea necesității de a rămâne strict pe ruta desemnată și de a face pauzele de odihnă minime necesare.

Comisia Europeană cere desemnarea urgentă a punctelor de frontieră cu ”benzi verzi” pentru transportul de mărfuri

Statele membre ar trebui să se asigure că au cel puțin un aeroport funcțional pentru repatriere și zboruri de salvare internaționale.

Cooperarea consolidată între statele membre ale UE și nu numai
În urma conferinței video dintre miniștrii transporturilor din Uniunea Europeană din 18 martie, Comisia a înființat o rețea de puncte de contact naționale și o platformă pentru a furniza informații despre măsurile de transport național luate de statele membre ca răspuns la COVID-19.

Punctele de contact naționale ar trebui să sprijine funcționarea eficientă a punctelor de trecere a frontierei cu ”benzi verzi”. Țările vecine din afara Uniunii sunt invitate să lucreze îndeaproape cu această rețea pentru a asigura fluxul de mărfuri în toate direcțiile.

Aplicarea regulilor pentru lucrătorii din transport
Pentru a menține transportul în mișcare, Comisia recomandă statelor membre să ia măsuri pentru a asigura libera circulație a tuturor lucrătorilor implicați în transportul internațional, indiferent de modul de transport.

În special, acestea trebuie să renunțe la restricțiile de călătorie, cerințele de viză și carantina obligatorie a lucrătorilor din transport. De exemplu, statele membre nu ar trebui să solicite ca lucrătorii din transport să poarte un certificat medical pentru a dovedi că sunt sănătoși.

Pentru a asigura securitatea lucrătorilor din transport, sunt necesare, de asemenea, măsuri de igienă îmbunătățite și operaționale în aeroporturi, porturi, gări și alte centre de transport terestru.

Comisia Europeană cere desemnarea urgentă a punctelor de frontieră cu ”benzi verzi” pentru transportul de mărfuri

Nota de astăzi a Comisiei include o listă completă de recomandări pentru protecția șoferilor împotriva COVID-19 (ANEXA 2).

Certificatele de competență profesională recunoscute la nivel internațional ar trebui considerate suficiente pentru a dovedi că un lucrător activează în transportul internațional. În absența unor astfel de certificate (nu toți șoferii internaționali au unul), ar trebui să fie acceptată o scrisoare semnată de angajator (ANEXA 3).

Toate aceste principii ar trebui să se aplice și cetățenilor din țări terțe dacă sunt esențiale pentru a se asigura că marfa se deplasează liber în interiorul și în Uniunii Europene.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.