Ce nu te omoară… este o experiență câștigată

Ce nu te omoară… este o experiență câștigată

Se spune că ce nu te omoară te face mai puternic sau că fără durere nu ai niciun câștig. Eu zic că ce nu te omoară este o experiență câștigată.

Sunt convins că fiecare dintre voi ați avut un moment de cumpănă, în care v-ați gândit serios dacă continuați cariera de șofer sau vă reorientați profesional.

Astăzi, nu vorbim despre scufite, legi, patroni, ci despre tăria de caracter și experiența câștigată.

Poate că nu sunt mulți interesați de viața unui șofer profesionist, de aventurile trăite, de necazurile care acum fac parte din „pachetul de experiență”.

Totuși, voi riscă și o să vă spun o poveste cât se poate de reală a unui șofer de camion român, întamplată cu vreo 7 ani în urmă.

Omul nostru nu lucra de mult la firma respectivă, iar acțiunea se petrece undeva în Spania, apropiere de Leida.

Actorul nostru încarca vreo 22 tone de carne din Spania cu destinație România. Afară erau în jur de 41 grade. La vreo 45 km de Leida se trezește cu un fum puternic care îi învaluie cabina.

Omul nu se pierde cu firea și trage camionul pe o ieșire a drumului național, oprește motorul rapid, bănuind care e problema.

Coboară din camion, uleiul curgea pe eșapament, evident turbina era kaput.

Pune mâna pe telefon, sună pe marele patron, îi explică cele întamplate și primește raspuns: Stai acolo că trimit turbosuflantă și-o schimbați voi!

VEZI ȘI: Proiectul Falcon redefinește ideea de consum redus de combustibil

Pentru cei din generația McDonald’s, răspunsul poate părea culmea ironiei, acum toată lumea beneficiază de service chiar și pentru schimbat becuri sau mai rău.

Rog „directorii” din meseria asta, știti voi care, să scutească audiența de comentarii inutile.

Problema omului nostru era că nu prea mai avea provizii, acesta urmând să facă cumpărături la Jonquera, la ieșirea din Spania. Așadar, situația se complica pentru el. Mâncare foarte puțină și 1 l de apă plată.

Afară, temperatura era de 41 – 42 grade, binențeles fără curent la baterii și puțina mâncare până dimineața s-a stricat.

A durat 3 zile până a ajuns la fața locului noua turbosuflantă. A fost montată. Șoferul rămas în pană deshidratat la maxim a băut 5 litri de apă adusă de coleg în maxim 2 – 3 ore. Trebuia să fi văzut bucuria acelui om când a primit ceva mâncare și și-a văzut mașina din nou pornita.

În trei zile primise doar niste fructe de la un coleg care a avut bunăvoința să oprească și o sticlă de apa la 0.5 litri.

Fericit nevoie mare pleacă spre vama spaniolă.

În apropiere de Macanet se produce inevitabilul, o superbă explozie de anvelopă pe vagon.

Asta este! Se apucă șoferul nostru să facă pana. Din pacate, doar două prezoane reușește să desfacă. În scurt timp se oprește și un alt coleg și-l ajută pe om să desfacă aproape toate prezoanele, însă două se rup.

A mai durat încă 24 de ore până au sosit cei de la service să rezolve situația. Toata acțiunea în continuare la 40 grade.

În sfârșit, pleacă din nou spre România sperând că acela a fost tot ghinionul. Ei bine, nu! Căci știți cum este vorba aia, dacă ceva poate să meargă prost, va merge prost. (Legile lui Murphy).

Pe naționalul către Borș îi cedează două perne de aer de la vagon. Le anulează, dar din cauza greutății mai cedeaza două.

OK! Alte 24 de ore în căldură maximă până ajunge cineva de la garaj ca să schimbe pernele.

Astfel, o cursă de 3-4 zile a durat 8, timp în care omul s-a luptat mai mult psihic să depășească momentul decât fizic.

Au fost clipe în care a avut halucinații din cauza dezhidratării, dar nu a cedat.

Probabil mulți „directori” care lucrează doar pe 3000 euro pe lună și maxim 2 ore pe zi vor râde la povestirea asta. Dar cei care au experiență mai multă decât a schimba un bec fără a consulta cartea tehnică, aceia vor întelege perfect situația prin care a trecut omul nostru.

Sunt momente în care vrei să renunți, să închei acest capitol numit șoferie, totuși în meseria asta plângăcioșii nu prea își găsesc cu adevarat locul sau, mă rog, sunt într-o permanentă cautare de „respect”.

Mulți se plâng că au fost „certați” de dispecerat, că au prins un blocaj pe autostradă sau că au o cursă de noapte. Nu vreți să știți cum este să stai pe un câmp la 40 grade, trei zile cu un litri de apă și câteva fructe.

Dar, ce nu te omoară… este o experiență câștigată, nu-i așa?

Știu că se poate și mai rău, totuși poate că uneori când ne este bine, ar trebui să ne amintim momentele rele, acelea sunt experiețe adevărate.

Haterilor, aveți liberi la explicații „profesioniste” despre ce ați fi făcut în situația omului nostru, eu zic ca mulți ați fi lăsat cheile în cabină.

Știu… sunteți Batman!

Follow #infotrucker

2 comentarii

  1. Florian Alexandru Iordache

    30/06/2017 at 4:24 PM

    În primul rând țin să îți atrag atenția asupra frazei de început, citez:”Sunt convins că fiecare dintre voi ați avut un moment de cumpănă, în care v-ați gândit serios dacă continuați cariera de șofer sau vă reorientați profesional.”…. Ești sigur?Doar pentru că(probabil)tu ai avut un asemenea moment,nu înseamnă că toți!… Și nu-i prima oară când,în articolele tale din Infotrucker sau în postările/comentariile de pe FB , te erijezi oarecum în deținătorul adevărului absolut ( Einstein dovedindu-ne că totu-i relativ)…
    În al doilea rînd aș vrea să doar să-mi exprim părerea mea,a unuia care a avut trei explozii de la București la Rădăuți ( cu Roman diesel- mai cunoscut ca Raba- cap tractor cu cisternă de Mârșa după el) în plină vară,care a schimbat compresorul la ieșire din Reghin spre Bistrița la -18°C … Parcă prea ghinionist colegul ăsta,dar până la proba contrarie…
    În încheiere aș mai adauga că mesajul din articol ar fi bine dacă l-ar înțelege și cei din generația „navigator-google maps” sau cutie automată.
    Sănătate și drumuri bune. Baftă!

  2. Ursu

    06/04/2019 at 11:42 PM

    Nu-ti poti inchipui ce ,,aventuri,,aveam in cursele de Rusia facute cu Romanul ..fiecare zi era o poveste :))

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.