CE vrea să crească greutatea camioanelor rigide cu mai multe axe

Comisia Europeană vrea să crească greutatea maximă a camioanelor rigide cu 5 axe la 40 de tone, ajungând la 42 de tone în cazul celor electrice.
Astfel, camioanele rigide cu 5 axe ar putea ajunge la o greutate mai mare cu până la 10 tone față de standardul permis în prezent în traficul internațional. Informația a fost prezentată de asociația TLN, Olanda fiind țara din Europa cu cele mai multe camioane cu 5 axe.
Propunerea face parte din Pachetul de revizuire a Directivei UE privind dimensiunile și greutățile camioanelor. Actuala directivă nu face o diferențiere între greutatea maximă a camioanelor rigide cu 4 și 5 axe în transportul internațional. Indiferent de tipul lor (diesel sau electric), limita pentru ambele tipuri de vehicule este în prezent de 32 de tone.
În noua propunere, camioanele cu 4 axe rămân la 32 de tone, iar cele cu 5 axe urcă la 40. Dacă vehiculele au propulsie cu zero emisii, ele pot fi mai grele cu 2 tone. Astfel, greutatea maximă ajunge la 34 de tone pentru camioanele cu 4 axe și 42 de tone pentru cele cu 5 axe.
VEZI ȘI: Mercedes-Benz eActros ajunge la 5 axe și 49 de tone
Cu noile propuneri de revizuire, Comisia Europeană își propune să crească eficiența și sustenabilitatea transportului de marfă, dar și să promoveze tehnologiile de propulsie fără emisii de CO2. Pentru a intra în vigoare, noua directivă mai trebuie aprobată de Consiliul Miniștrilor de Transport din UE și de Parlamentul European. Obiectivul este ca noua directivă să se aplice din 2025.
Țările UE nu au voie să folosească limite de greutate mai mici decât valorile stabilite de Directivă pentru transportul național. În schimb, ele pot folosi greutăți mai mari. Este și cazul Olandei, unde un camion rigid cu 5 axe poate avea 50 de tone.