InfrastructuraTop News

Cea mai mare infrastructură de încărcare pentru camioane electrice din Europa

HMB construiește pentru compania olandeză Jan Bakker BV cea mai mare infrastructură de încărcare pentru camioane electrice din Europa, fără nicio conexiune la rețeaua publică.

Compania germano-olandeză HMB a obținut două proiecte majore în valoare totală de 17 milioane de euro. În cazul primul proiect, în valoare de 7 milioane de euro, va dezvolta pentru Jan Bakker BV cea mai mare infrastructură de încărcare din Europa pentru cele 20 de camioane electrice comandate de compania olandeză, care transportă asfalt și nisip pentru orașul Zwolle.

În special în Olanda, toată lumea vorbește despre camioane electrice pentru transportul de mărfuri, iar asta, pentru că din 2025, camioanele cu motoare cu combustie nu vor mai avea voie să circule în 52 de orașe olandeze.

Pe lângă prețul de achiziție al unui astfel de camion, care este aproape dublu față de un camion convențional cu motor diesel, mai există și provocarea încărcării acestora. Spre exemplu, în Olanda, din cauza rețelei electrice supraîncărcate, marii consumatori de electricitate, precum Bakker, nu sunt conectați la rețea. În plus, camioanele electrice nu se pot îndrepta spre stațiile de încărcare rapidă de la benzinării.

VEZI ȘI: Belgia: Fastned va dezvolta și opera două stații mari de încărcare rapidă

Pentru a rezolva această problemă, HMB planifică o imensă stație de energie și de încărcare pentru noile camioane electrice Bakker, chiar în incinta companiei, direct pe autostrada A28 (E233) din Zwolle.

Sistem fotovoltaic cu o putere de 1,8 megawați

Cele 20 de camioane electrice au nevoie de o capacitate totală de încărcare de aproximativ șase MW/h pe zi. Bakker exploatează deja un sistem fotovoltaic de 1,8 megawați pe acoperișul companiei sale. În timpul verii, acest lucru ar fi suficient pentru încărcarea camioanelor, dar pentru zilele umbroase, în special toamna și iarna, acest lucru nu ar fi suficient.

Din acest motiv, pe lângă cele trei sisteme de stocare cu baterii cu o capacitate totală de 3000 de KVA, HMB instalează în locație inclusi un generator care funcționează cu hidrogen verde de 750 KVA.

Cea mai mare infrastructură de încărcare pentru camioane electrice din Europa

Tehnologia bateriilor este asigurată de sisteme de stocare la scară largă și garantează că încărcarea fără probleme a camioanelor electrice la 20 de stații de încărcare. În total, Bakker investește 17 milioane de euro, inclusiv cele 20 de camioane.

Totul ar trebui să fie complet finalizat până la sfârșitul lunii septembrie. Atunci când va fi gata, aceasta ar fi cea mai mare infrastructură de încărcare electrică din toată Europa pentru o companie care nu are o conexiune la rețeaua publică.

Parc fotovoltaic de 4,15 megawați

În cazul celui de-al doilea proiect, în valoare de 10 milioane de euro, HMB va construi pentru Schlamann KG un parc solar uriaș cu o putere de 4,15 megawați – 7500 de module fotovoltaice, fiecare cu o putere de 550 de wați, în Marklohe, lângă Nienburg. Totul este completat de stații de încărcare publice și de o stație de alimentare cu hidrogen cu ajutorul căreia pot fi alimentate camioanele cu hidrogen.

Construcția sistemului fotovoltaic, inclusiv a carporturilor fotovoltaice, ar trebui să fie finalizată până în vara anului 2024.

Din aceeași categorie...

Back to top button