
TÜV Nord Mobilität și Volytica diagnostics facilitează cea mai mare vânzare de autobuze electrice second-hand din Europa.
Compania germană de tehnologie Volytica diagnostics și TÜV Nord Mobilität, una dintre cele mai importante companii de testare din Europa, sprijină revânzarea a 259 de autobuze electrice second-hand în provincia Overijssel, Olanda.
În cadrul unei restructurări a transportului public, autobuzele electrice cu baterii construite de producătorul chinez BYD, inclusiv infrastructura de încărcare, vor fi preluate de un nou operator. Ca parte a tranzacției, părțile vor evalua autobuzele pentru a permite o determinare transparentă a calității, siguranței și valorii, cu un accent deosebit pe baterie.
Provinciile Overijssel, Gelderland și Flevoland au atribuit concesiunea transportului public din IJssel-Vecht, operatorului EBS, care va începe activitatea în decembrie 2022. IJssel-Vecht este o concesiune în provinciile Flevoland, Gelderland și Overijssel, în care au fost combinate părți din mai multe foste concesiuni. În prezent, mici părți ale concesiunii sunt deservite de Arriva (Lelystad) și Connexxion (IJsselmond), iar acestea nu vor fi adăugate la concesiune până în decembrie 2023, scrie PV Magazine.
Reprezentând până la 50% din valoarea unui autobuz electric, bateria este cea mai scumpă piesă de uzură – iar calitatea și siguranța acesteia sunt esențiale pentru funcționarea continuă. În timp ce starea vehiculelor cu motor diesel poate fi evaluată mai ușor datorită deceniilor de experiență, accesul la informații precise despre sistemul de propulsie al unui vehicul electric este încă foarte limitat fără soluții adecvate de analiză și diagnosticare, cum ar fi cele oferite de Volytica și TÜV Nord Mobilität.
VEZI ȘI: MAN lansează modelul electric compact Lion’s City 10 E
“Ne așteptam la un val de astfel de afaceri de revânzare în urmă cu aproape un deceniu, când am monitorizat primele autobuze în Europa. În prezent, constatăm că numai o evaluare independentă a calității bateriilor conduce la prețuri de piață corecte și transparente. În plus, observăm că monitorizarea continuă a acestei componente poate avea un potențial enorm de prelungire a duratei de viață, de creștere a fiabilității și siguranței sistemelor și de reducere a costurilor de asigurare și finanțare. Bateriile mai economice vor impulsiona revoluția mobilității și vor conserva resursele prețioase”, spune Claudius Jehle, director general al Volytica diagnostics.
Pe termen lung, se așteaptă ca această colaborare să faciliteze și alte tranzacții de acest tip, care se așteaptă să crească vertiginos în lunile și anii următori, pe măsură ce flote întregi intră pe piață sau perioada inițială de utilizare a acestora se încheie. Deși proiectul actual este o evaluare punctuală, partenerii susțin cu tărie monitorizarea continuă a acestor baterii de tracțiune. Acest lucru ar face posibilă îmbunătățirea semnificativă a eficienței și siguranței autobuzelor electrice atât în primul, cât și în al doilea ciclu de viață al acestora.
“În calitate de companie de testare independentă și consacrată, misiunea noastră este de a permite o tranziție ecologică și sustenabilă în domeniul energiei și al mobilității – experții noștri se bazează pe zeci de ani de expertiză în materie de evaluare. Prin urmare, suntem încântați să lucrăm cu volytica și cu software-ul lor de diagnosticare inteligentă a bateriei, care reprezintă o completare utilă a gamei noastre de servicii în domeniul vehiculelor electrice”, a declarat Krzysztof Sitko, șeful departamentului de dezvoltare a afacerilor cu autobuze de la TÜV Nord.