Cel mai grav accident rutier din ultimii 35 de ani din Franța

Cel mai grav accident rutier din ultimii 35 de ani din Franța

Cel mai grav accident rutier din ultimii 35 de ani din Franța, în care 43 de persoane și-au pierdut viața în urma unei coliziuni frontale între un camion de transport busteni și un autocar în apropiere de Puisseguin, ridică o serie de întrebări și controverse în Franța, mulți întrebându-se cum au putut lua foc atât de repede cele două vehicule.

În timp ce ancheta privind cauzele producerii accidentului, și în special a focului rapid care a cauzat moartea mai multor pasagerilor, a șoferul de camionului și a fiul acestuia, este în plină desfășurare, în Franța s-a declanșat o dezbatere generală pe tema siguranțe rutiere. Și ca de fiecare dată, fără excepție, discuția pleacă de la infrastructura rutieră. În primele ore de după producerea celui mai grav accident rutier din ultimii 35 de ani din Franța, s-a constatat că drumul pe care a avut loc impactul este considerat ca fiind unul periculos, si cu o rata ridicata a mortalitatii. Totuși, acest lucru nu este suficient pentru a explica amploarea dezastrului.

Și totuși, ce a făcut ca focul să se declanșeze și să se propage atât de repede? Din imagini de la fața locului și din reconstituirea drumului camionului din acea zi, s-a constatat că în momentul impactului semiremorca acestuia nu era încărcată, astfel că, posibilitatea ca încărcătura să fi aprins focul a fost exclusă.

Cel mai grav accident rutier din ultimii 35 de ani din Franța

O ipoteză este că flăcările au fost produse de combustibilul diesel al unuia dintre cele două vehicule, având în vedere dinamica impactului. Însă, spre deosebire de benzină care este foarte inflamabilă, motorina este un combustibil care se aprinde atunci când este expusă pentru o perioadă mai mare de timp la o temperatura de aproximativ 450 grade. Este foarte posibil ca aceasta să fi fost aprinsă în momentul impactului de uleiul de motor scurs pe motorul fierbinte. O a doua ipoteză luată în calcul de anchetatori este aceea cum că focul ar fi fost declanșat de acumulatorii unuia dintre cele două vehicule.

În tot acest puzzle uriaș pe care anchetatorii trebuie să-l rezolve mai există și o altă întrebare. Ce a făcut ca autocarul să fie atât de repede cuprins de flăcări, având în vedere că în interior erau materiale care nu ar fi putut arde.

Cei responsabili cu ancheta examinează cu atenție epava autocarului, precum și ambele tahografe ale vehiculelor, deși acestea au fost grav afectate în impact. De asemenea, au fost analizate urmele de pe asfalt, pentru a vedea dacă a existat intenția de frânarea de urgență și dacă ABS-ul celor două vehicule a funcționat. Din punct de vedere tehnic, cele două vehicule par a fi în ordine, camionul efectuând ultima revizie în luna august iar autocarul, un Mercedes Tourismo, fiind înregistrat în circulație în anul 2011.

Potrivit șoferului autocarului, al optulea supraviețuitor al accidentului, cauza este una operativă, camionul articulat a lui Cyril Alexandre închizându-se precum un briceag înainte de impact. Pe de altă parte, Cyril Alexandre, era cunoscut drept unul șofer prudent și meticulos. Mai mult, prezența fiului său în cabină, elimină cumva varianta ca acesta să fi condus riscant, încălcând programul de condus și odihnă sau limita de viteză.

Cyril a fost fiul proprietarului companiei de transport, Alexandre, cu sediul în Saint-Germain-de-Clairefeuille ce avea până la momentul impactului o flotă de șase vehicule. Potrivit unor surse apropiate companiei de transport, Cyril a plecat joi în Mayenne pentru a livra un camion de busteni. La ora 18:30 ar fi oprit pentru pauză, ca vineri, la ora 5:30 să plece la drum, marfa fiind livrată cu puțin timp înainte de accident.

Evoluția informațiilor despre cel mai grav accident rutier din ultimii 35 de ani din Franța:
Accident teribil între un camion și un autocar lângă Puisseguin
Au fost ridicate epavele vehiculelor din Puisseguin

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

Follow #infotrucker