ȘtiriTop News

Cel mai modern centru de control pentru camioane din Austria

Cel mai modern centru de control pentru camioane din Austria a devenit operațional, după o investiție de 700.000 de euro în renovarea vechiului centru de control de pe A10.

Cel mai modern centru de control pentru camioane are un spațiu acoperit, cu trei benzi, cu un stand de testare a frânelor, camere de luat vederi pentru verificarea înălțimii, un canal de lucru, cântare pentru camioane și birouri complet noi, cu tehnologie informatică modernă, conectată în rețea.

Cel mai modern centru de control pentru camioane din Austria

Zona de control și parcările au fost, de asemenea, dotate cu un nou sistem de iluminat. În cadrul actualului proiect comun al ASFINAG și al landului Salzburg de lângă Kuchl, costurile de investiție se ridică la aproximativ 700.000 de euro.

Austria: Cel mai modern centru de control pentru camioane este operațional

În cadrul unui prim test efectuat în luna ianuarie, noul centru de control pentru camioane de lângă Kuchl a scos din circulație 11 din cele 15 camioane inspectate din cauza unor defecțiuni tehnice. Au fost descoperite cadre ruginite, sisteme de frânare care funcționau defectuos, anvelope uzate, supratonaj, fixare incorectă a încărcăturii și alte defecte grave, care pune siguranța traficului în pericol.

De asemenea, șoferii de camion prea obosiți au fost și ei scoși din trafic.

Scopul: mai multă siguranță în trafic pe A10 Tauern

Noul centru de control pentru camioane poate inspecta tehnic până la 1800 de vehicule grele zilnic.

„Acest lucru este pentru siguranța rutieră, iar motivele sunt creșterea puternică a numărului de vehicule grele de marfă, accidente și incidente periculoase cu camioane. De asemenea, pe autostrăzile din Salzburg circulă din când în când camioane cu grave probleme tehnice. Acestea sunt scoase din circulație, și pot circula din nou doar după ce defecțiunile tehnice au fost reparate și nu mai este restricționată siguranța rutieră”, explică Michael Moser, inspectoratul de poliție rutieră din Anif.

VEZI ȘI: DSV și TIP Trailer lansează un program de recondiționare a remorcilor

De la autobetoniere, la camioane de lemn, platforme și autocisterne – toate trebuie să iasă de pe A10 și să intre pentru inspecție la nooul centru ce control pentru camioane. Aici sunt 200 de zile de inspecție pe an, sunt depuse 2.000 de plângeri și zeci de camioane sunt parcate din cauza defecțiunilor tehnice, iar tendința este în creștere.

14 de centre de control pentru camioane în toată Austria

Camioane sunt implicate în aproximativ 18% din accidentele de pe autostrăzi și drumuri expres din Austria. Și, deși majoritatea șoferilor de camion conduc cu atenție, accidentele în care sunt implicate vehicule grele de marfă au adesea consecințe grave, iar repararea acestora este dificilă.

Prin urmare, este important să fie scoase din circulație „oile negre” în timp util pentru a preveni situațiile periculoase, accidentele și suferința umană. Pentru a se asigura că acest lucru funcționează mai bine, în prezent sunt în funcțiune 14 astfel de sisteme de control în Austria.

Toate centrele de control dispun de sistem electronic de drenaj, zone de parcare și de trafic, echipamente pentru măsurarea înălțimii, lățimii și lungimii vehiculelor, cântare mobile și/sau fixe pentru măsurarea greutății vehiculelor, ccopertine pentru inspecția vizuală inițială, cum ar fi banda de rulare a anvelopelor, frânele supraîncălzite, hală de testare pentru o inspecție mai intensivă a vehiculelor și birouri.

Din aceeași categorie...

Back to top button