Cele mai importante modificări aduse de noul Cod Rutier (StVO) din Germania

Cele mai importante modificări aduse de noul Cod Rutier (StVO) din Germania
Noul Cod Rutier (StVO) din Germania aduce modificări importante și amenzi mai mari, inclusiv pentru șoferii de vehiculele comerciale de peste 3.5 tone.

Din 28 aprilie, în Germania a intrat în vigoare noul Codul Rutier (StVO), iar unele prevederi și sancțiuni au impact și asupra vehiculele comerciale de peste 3.5 tone și șoferii acestora.

Cele mai importante modificări aduse de noul Cod Rutier (StVO) din Germania

Iată care sunt cele mai importante modificări pe care trebuie să le cunoști dacă ești șofer de camion. Pe drumurile din Germania pentru camioane și vehicule comerciale sunt valabile alte prevederi, decât pentru autoturisme.

În consecință, încălcările legislației prevăzute în Codul Rutier (StVO) – precum cele privind distanța minimă obligatorie între mașini sau depășirea vitezei maxime – sunt prevăzute separat în catalogul de amenzi.

În acest articol, vom prezenta doar principalele modificări din noul Codul Rutier (StVO).

Amenzi mai mari pentru cei care nu formează sau blochează culoarul unic de salvare
Conform noilor prevederi au crescut pedepsele pentru șoferii care nu formează culoarul unic de salvare pentru intervențiile de urgență sau pentru cei care abuzează de cele formate deja sau care folosesc banda de urgență de pe autostrăzi.

Până acum cei care nu formau un culoar pentru intervențiile de urgență primeau o amendă de 200 de euro și 2 puncte pe carnet, dar acum se mai adaugă suspedarea dreptului de a mai conduce pentru o lună.

Virajul la dreapta trebuie efectuat cu viteze între 7 și 11 km/h
Vehiculele comerciale de peste 3.5 tone pot efectua virajul la dreapta doar la o viteză cuprinsă între 4 km/h și maxim 11 km/h. Prin această prevedere se dorește evitarea accidentelor grave în care sunt implicați de obicei pietoni și bicicliști.

VEZI ȘI: Olandezii de la DAF au produs primul camion după reluarea producției

Încălcarea acestei prevederi se amendează cu 70 de euro și un punct de penalizare. Atenție! Bicicletele vor avea prioritate în oraș în raport cu vehiculele de mare tonaj.

Este interzisă folosirea aplicațiilor pentru notificarea radarelor
Folosirea unor aplicații care avertizează șoferul de amplasarea sistemelor radar este interzisă din acest moment. Astfel, șoferii nu mai au voie să folosească aplicații sau alte sisteme de informare, pe telefoane inteligente sau sisteme de navigației, care au rol de detectoare de radar. Amenda este de 75 de euro și un punct pe carnet.

Sistemele de asistență la virare obligatorii din 2020
După numeroasele accidente soldate cu victime, impunerea unui sistem de asistență la virare a fost obligatorie pentru a crește siguranța pe drumurile publice.

Începând cu data de 1 iulie 2020 acestea sunt obligatorii pentru camioanele extra-lungi. Tot de la această dată sunt obligatorii sisteme de asistență la virarea la dreapta, de supraveghere a punctului mort și oglinzi laterale cu semnalizatoare pentru toate camioanele noi înscrise în circulație pentru camioanele cu o lungime între 18.75 și 25.25 metri.

La vehiculele achiziționate deja termenul de dotare cu un astfel de sistem este de 1 iulie 2022. De la acea data toate camioanele ultra-lungi trebuie să dispună obligatoriu de un sistem de asistență la virarea la dreapta.

Amenzi mai mari pentru parcări ilegale
Și pentru parcarea în locuri interzise au fost modificate unele prevederi. Astfel, pentru parcarea pe banda de urgență, fără un motiv întemeiat, dar și pe pistele de biciclete sau trotuare se sancționează cu o amendă de până la 100 de euro.

De asemenea, pentru a proteja și mai mult bicicliștii există o interdiciție generală de a opri pe zonele de demarcație care despart banda de circulație de pista de biciclete.

Au fost modificate și prevederile referitoarea la interdicția de a parca în zonele de confluență și a intersecțiilor. Astfel, dacă șoseaua are și o pistă de biciclete, semnalizată corespunzător, trebuie păstrată obligatoriu o distanță între 5 și 8 metri până în punctul de intersecție.

Noi reguli de depășire a pietonilor și bicicliștilor
În codul rutier precedent la prevederile legate de depășirea bicicliștilor și a pietonilor era trecută formularea “depășire păstrând o distanță suficient de mare”. Conform noului cod rutier această distanță este de minimum 2 metri pe drumuri din afara localității și de minimum 1.5 metri pe drumurile din localitate.

Semne rutiere noi
Noul cod rutier include și unele semne de ciruclație noi, unul dintre ele reprezentând parcare cu prioritate pentru vehiculele folosite pentru Carsharing. De asemenea au fost introduse două semne rutiere noi: drum rapid pentru biciclete și interdicția de a depăși vehicule pe două roți.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.