Cele mai importante momente în dezvoltarea noului motor Scania V8

Cele mai importante momente în dezvoltarea noului motor Scania V8
Magnus Nilsson, unul dintre cei mai importanți oameni care au dezvoltat noul motor Scania V8, a vorbit despre cele mai importante momente din dezvoltarea noii versiuni V8 și a noii cutii de viteze.

Orice produs începe cu o serie de teste, iar în cazul Scania, inovațiile pentru redezvoltarea motorului V8 au început în urmă opt ani.

Cele mai importante momente în dezvoltarea noului motor Scania V8

În mai 2012, Magnus Nilsson și câțiva alți ingineri ai echipei de cercetare și dezvoltare Scania încep să creeze idei pentru o soluție care să crească dramatic eficiența sistemului de post tratare a motoarelor Scania. Cel mai important lucru de înțeles este că sistemul de propulsie și sistemul de post tratare sunt, împreună, o singură unitate.

Mai exact, cu cât puteți obține mai multe performanțe din sistemul de evacuare, cu atât reglajul motorului va putea fi realizat mai liber, iar în același timp se reduce consumul de combustibil. De asemenea, înseamnă că motorul poate fi proiectat mai liber, concentrându-se pe simplitate și robustețe.

Iar aceste soluții au dus la o funcționare mai bună la turații mici și temperaturi scăzute, menținând nivelurile de emisii de NOx scăzute. Strategia pentru filtrul de particule continuă să se bazeze pe așa-numita regenerare „pasivă”. Aceasta înseamnă că procesul poate avea loc la temperaturi mai scăzute și, prin urmare, nu consumă combustibil valoros.

În februarie 2014, echipa de dezvoltare a început să lucreze la idei noi pentru o nouă cutie de viteze care să se potrivească cu motoarele Scania V8 cu puteri mari. Soluția constă într-o cutie compactă care să ofere schimbări de trepte îmbunătățite și un consum redus de combustibil cu pierderi interne de energie mai mici. În plus, cutia de viteze a fost dezvoltată să aibă o masă mai mică cu 60 de kilograme.

În ianuarie 2016, a început testarea și codificarea. În localitățile din nordul Suediei, Scania dezvoltă noi sistem de gestionare a cutiei de viteze, iar inginerii testează cum se descurcă transmisia în mediile reci. Totodată au fost puse în practică și sistemele software care să coordoneze schimbările de trepte. O altă provocare a fost testarea sistemelor de tratare selectivă a gazelor de evacuare.

VEZI ȘI: Noile MAN TGL, TGM și TGS stabilesc noi standarde în segmentul de distribuție

În luna iulie 2017, Anna Andersson se alătură echipei Scania de dezvoltatori de software pentru actualizarea motorului V8.

„Am știut întotdeauna că vreau să lucrez cu reducerea emisiilor, lucruri care fac diferența pentru mediu. Și unul dintre cele mai inspirate și mai distractive moduri de a face acest lucru este să lucrezi pe „creierul” noului V8 ”, spune ea, ținând o cutie care conține sistemul de gestionare a motorului Scania pentru care scrie și dezvoltă cod.

Cele mai importante momente în dezvoltarea noului motor Scania V8

În mai 2018, în munții Sierra Nevada, două camioane Scania echipate cu noul motor V8 au început testele în secret. Până la 12 curse zilnice sunt realizate.

„Noul camion de 770 CP este de fapt atât de puternic încât trebuie să-l controlăm – atunci când urcăm! A trebuit să construim o soluție cu un sistem de frânare suplimentar pe versiunea de 770 CP, pentru a evita ca acesta să meargă prea repede, deoarece acestea sunt drumuri înguste care se află la 2.500 de metri deasupra nivelului mării”, a declarat Tommy Lundstrom, unul dintre cei care a dezvoltat noul Scania V8.

În octombrie 2018, într-unul dintre atelierele Scania a fost asamblat primul prototip al noii cutii de viteze, iar în ianuarie 2019, au reînceput testele cu noul software în regiunile reci ale Suediei.

„Erau minus 26 de grade când am fost acolo, dar motorul și noile funcții ale sistemului de tratament ulterior s-au comportat exact așa cum ar trebui”, spune Andersson.

În mai 2019, Tommy Lundstrom, cel care s-a aflat în spatele proiectului, a strecurat la unul dintre evenimentele interne ale companiei un camion echipat noul Scania V8 de 770 CP. Membrii experimentați ai echipei de management au observat rapid și au declarat că sunt impresionați.

În februarie 2020, Scania a anunțat debutul versiunii revizuite a motorului V8 și a noii cutii de viteze, iar în mai 2020, Scania aștepta reacția presei și a clienților în urma lansării internaționale. Din păcate, evenimentul de lansare a fost anulat din cauza pandemiei de COVID-19.

Follow #infotrucker