Camioane

Camioane de construcții: Cele mai populare modele din România

Industria construcțiilor se bazează foarte mult pe utilaje robuste și eficiente pentru a îndeplini sarcini complexe, iar camioanele joacă un rol vital în acest sector.

În Europa, progresele în domeniul ingineriei și tehnologiei au dus la dezvoltarea unor camioane de construcții inovatoare care oferă performanțe îmbunătățite, durabilitate și versatilitate.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Acest articol evidențiază cele mai importante camioane de construcții care fac valuri în prezent în Europa, dar și România, revoluționând modul în care sunt executate proiectele pe întregul continent.

Cele mai populare camioane de construcții: Mercedes-Benz Arocs

Mercedes-Benz Arocs și-a câștigat reputația de “cal de bătaie” fiabil în industria construcțiilor. Construit pentru a rezista la aplicații riguroase, acesta combină puterea, eficiența și confortul. Cu o gamă de opțiuni, motorizări și configurații adaptate la diverse aplicații pentru construcții, Arocs oferă o capacitate de încărcare excepțională, sisteme avansate de asistență pentru șofer și comenzi intuitive, ceea ce îl face să fie o alegere preferată în rândul antreprenorilor români.

Cele mai populare camioane de construcții: Mercedes-Benz Arocs

Unul dintre cei mai mari clienți ai mărcii în țara noastră este UMB Grup, cel mai mare constructor de drumuri din România.

Arocs este configurabil în practic orice versiune imaginată, cu 2, 3 sau 4 axe (18-41 tone), de la 4×2 la 8×8. Vehiculele cu două axe pot fi 4×2 sau 4×4, cele cu 3 axe sunt disponibile în versiuni 6×2 DNA, 6×2 ENA, 6×2/2 VLA, 6×2/4 VLA, 6×4 și 6×6, iar cele cu 4 axe în versiuni 8×2/4 ENA, 8×4 ENA, 8×4/4, 8×4/4 VLA, 8×6/4, 8×8/4.

Și la motoare gama de opțiuni este diversă, începând de la compactul motor OM 936 de 7,7 litri (238, 272, 299, 320 sau 353 CP), trecând la OM 470 de 10,7 litri (326, 360, 394 sau 428 CP), OM 470 de generația a doua (326, 360, 394, 428 sau 455 CP), apoi OM 471 de 12,8 litri de generația a doua (421, 448, 475, 509 sau 530 CP), OM 471 de generația a treia (421, 448, 475, 509 sau 530 CP) și până la greul OM 473 de 15,6 litri (516, 577 sau 625 CP).

În ce privește confortul șoferului, Arocs este disponibil cu 9 versiuni de cabină, de la modelul de zi ClassicSpace S (lățime de 2.300 mm și înălțime a tunelului motorului de 170 sau 320 mm) până la BigSpace L (cu lățime de 2.500 mm, podea plană, înălțime în picioare de 1,99 m, pentru aplicațiile în care se înnoptează în mod frecvent în autovehicul). Mai multe detalii despre Mercedes-Benz Arocs puteți găsi aici.

Cele mai populare camioane de construcții: MAN TGS

Gama de camioane MAN TGS este recunoscută pe scară largă pentru versatilitatea și adaptabilitatea sa în diferite aplicații de construcții. MAN TGS oferă o gamă largă de opțiuni de motorizare, inclusiv motoare și sisteme de transmisie eficiente, permițând performanțe optime și economie de combustibil.

Cele mai populare camioane de construcții: MAN TGS

TGS dispune de o cabină spațioasă și ergonomică, oferind un mediu de lucru confortabil pentru șoferi în timpul orelor lungi petrecute în șantiere. Caracteristicile sale complete de siguranță și calitatea fiabilă a construcției îl fac o alegere populară în rândul companiilor de construcții europene.

MAN TGS este disponibil în configurații cu două axe (4×2 și 4×4), trei axe (6×2, 6×2- doar șasiu, 6×4, 6×4-, 6×6) și patru axe (8×2- doar șasiu, 8×4, 8×4/ și 8×4- doar șasiu, 8×6 și 8×8 – doar basculantă). La motoare sunt disponibile compactul D1556 de 9 litri (330, 360 sau 400 CP) sau clasicul D2676 de 12,4 litri (430, 470 sau 510 CP).

Modelul MAN de construcții poate fi configurat cu cabină de zi NN, cabina lungă TN (1 pat) sau cabina lungă cu plafon mediu TM (două paturi). Mai multe detalii tehnice despre MAN TGS puteți găsi aici.

Cele mai populare camioane de construcții: Renault Trucks K

Camioanele de construcții ale Renault Trucks se împart între gama obișnuită C și gama pentru cele mai grele aplicații K. Aceasta din urmă se caracterizează prin manevrabilitate, un unghi de atac de 32 de grade, o gardă la sol de 380 mm sub axă și de 515 mm sub rezervor.

Sunt disponibile versiuni cu 2, 3 și 4 axe, de la 18 la 54 de tone (până la 120 de tone în combinație). Bineînțeles, din gama de configurații posibile nu puteau lipsi versiunile cu tracțiune multiplă (4×4, 6×6, 8×6 și 8×8), cu diferențiale blocabile în axă și între axe în standard.

renault trucks k

La capitolul motorizări sunt disponibile propulsoarele DE11 (380, 430 sau 460 CP) și DE13 (440, 480 sau 520 CP). Motorul de 13 litri este disponibil și în versiunile Turbo Compound de 440 și 480 CP, care oferă un plus de cuplu de 300 Nm față de versiunile obișnuite.

Mai multe detalii tehnice puteți găsi pe site-ul producătorului, aici.

Cele mai populare camioane de construcții: Volvo FMX

Volvo FMX se evidențiază ca un camion de construcții de top, renumit pentru capacitățile sale excepționale atât pe drumuri amenajate, cât și off-road, respectiv pentru construcția robustă. Proiectat pentru a aborda terenuri dificile, acesta se laudă cu caracteristici avansate, cum ar fi garda mare la sol, șasiu întărit și sisteme de suspensie pentru sarcini grele. Volvo FMX încorporează, de asemenea, sisteme inteligente de siguranță, inclusiv controlul adaptiv al vitezei de croazieră și avertizarea de coliziune, asigurând atât productivitatea, cât și siguranța operatorului pe șantierele de construcții.

Volvo FMX camion constructii

FMX este disponibil în configurații de axe 4,2, 4×4, 6×2, 6×4, 6×6, 8×2, 8×4, 8×6, 10×4 și 10×6 (lista completă poate fi consultată aici). La motorizări sunt disponibile modelele D11K (330, 380, 430 sau 460 CP) și D13K (380, 420, 460, 500 sau 540 CP). Ele pot fi cuplate cu transmisia automatizată I-Shift (inclusiv în versiuni Dual Clutch) sau cu transmisia automată cu convertizor de cuplu Powertronic.

Și la cabină, Volvo permite configurarea optimă a lui FMX în funcție de aplicația la care este folosit. Sunt disponibile cabina de zi, cabina de zi cu plafon coborât, cabina de dormit, cabina de dormit cu plafon coborât, cabina Globetrotter și chiar o cabină pentru echipaj.

Mai multe detalii despre camioanele de construcții Volvo puteți găsi aici.

Cele mai populare camioane de construcții: Scania XT

Seria Scania XT este sinonimă cu robustețea și durabilitatea, ceea ce o face un camion de construcții ideal pentru mediile solicitante. Echipat cu componente robuste ale șasiului și caracteristici de protecție întărite, Scania XT poate rezista la condiții extreme, menținând în același timp performanțe ridicate. Camionul încorporează, de asemenea, tehnologii inteligente, cum ar fi sisteme avansate de asistență pentru șofer și soluții de conectivitate, pentru a spori eficiența și siguranța pe șantierele de construcții.

XT poate fi configurat în versiuni autotractor (4×2, 4×4, 6×2, 6×2/2, 6×2/4, 6×4, 6×6) sau autoșasiu (4×2, 4×4, 6×2, 6×2/2, 6×2/4, 6×2*4, 6×4, 6×6, 8×2, 8×2*6, 8×2/4, 8×4, 8×4*4, 10×4*6).

Scania XT camion construcții

Pentru motoare sunt disponibile versiunile de 7 litri (220, 250 sau 280 CP), 9 litri (280, 320 sau 360 CP), 13 litri Super (420, 460, 500 sau 560 CP) și V8 de 16 litri (520, 530, 580, 590, 650, 660 sau 770 CP).

La cabine sunt disponibile seria urbană L, versatila Seria P, spațioasa G și confortabilele R și S. Mai multe detalii despre gama de construcții Scania XT puteți găsi aici.

Cele mai populare camioane de construcții: Ford Cargo

Cel mai mare client Ford Cargo din România este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care exploatează o flotă de peste 100 de camioane Ford Cargo.

Deși este ultimul mare producător intrat pe piața din România, Ford Trucks s-a impus pe piața de camioane de construcții datorită modelelor sale robuste, simple și accesibile. Toate vehiculele de construcții Ford Trucks au fost concepute și testate pentru șantiere dificile. Șasiul consolidat și diferitele configurații de axe asigură performanță în orice situație, iar sistemul de suspensie facilitează și oferă siguranță condusului pe orice tip de teren.

Ford Cargo 4142 camion construcții

Pentru basculante, modelele de bază sunt 3542D (6×4) și 4142D (8×4). Ambele sunt echipate cu motor de 420 CP (2.150 Nm în intervalul 1.000-1.300 rpm), cu frână de motor de 340 kW. Pentru autobetoniere sunt recomandate modelele 3542M și 4142M, asemănătoare cu cele de mai sus, dar și 3233M (8×4), cu același motor de 420 CP. Pentru pompe de beton sunt disponibile modelele 3542P și 4142P.

Motoarele sunt cuplate la cutii de viteze automatizate ZF, cu moduri de funcționare Eco, Off-Road și Rocking. Există o singură versiune de cabină, dar aceasta vine în standard cu sisteme de confort precum aerul condiționat. Mai multe detalii despre camioanele de construcții Ford puteți găsi aici.

Cele mai populare camioane de construcții: DAF XDC și XFC

Recent lansate, noile game de construcții ale DAF, XDC și XFC, pot fi considerate cele mai moderne de pe piață din punct de vedere al cabinelor, dar vin și cu configurații care nu sunt posibile la vechea gamă de construcții CF. Cabinele cu linia ferestrelor și parbrizului foarte joasă oferă cea mai bună vizibilitate directă din segment. Aceasta poate fi extinsă cu fereastra opțională suplimentară din ușa pasagerului.

Noile camioane de construcții DAF oferă un unghi de atac de 25 de grade și o gardă la sol între 33 și 39 cm. Ele vin în standard cu o bară de protecție robustă din oțel, dar și cu o placă de protecție din oțel pentru radiator.

DAF XDC și XFC camioane construcții

Modelele XDC pot fi echipate doar cu motorul PACCAR MX-11 (până la 450 CP), iar cele XFC și cu motorul PACCAR MX-13 (până la 530 CP). Ele sunt cuplate la o transmisie automatizată TraXon, cu mod off-road și funcții ASR Off și Rock Free.

Sunt disponibile versiuni cu 2, 3 și 4 axe, cu una sau două axe motoare. Mai multe detalii despre camioanele de construcții DAF puteți găsi în testul nostru aici sau pe site-ul dealerului oficial aici.

Cele șapte mărci rezentate în acest articol reprezintă vârful inovației pe piața europeană a camioanelor de construcții. Cu funcțiile lor avansate, aceste camioane dau putere profesioniștilor din domeniul construcțiilor, îmbunătățesc productivitatea și asigură executarea cu succes a unor proiecte complexe pe întreg continentul. Pe măsură ce industria continuă să evolueze, este interesant să anticipăm noi progrese care vor modela viitorul camioanelor de construcții în Europa.

Din aceeași categorie...

Back to top button