
Orice producător de semiremorci vrea să ofere clienților săi cele mai rezistente și mai ușoare produse, motiv pentru care utilizează materiale și componente speciale.
Rezistența la torsiune și deformare, respectiv o masă proprie redusă sunt caracteristici principale luate în calcul de orice producător de semiremorci, în procesul de proiectare.
Spre exemplu, producătorul austriac Berger Fahrzeugtechnik GesmbH, recunoscut pentru producția celor mai ușoare semiremorci de pe piață, folosește un oțel cu aliaj înalt și granulație fină pentru cadru. Deși nu este un oțel deloc ieftin, vă explicăm mai jos de ce Berger a ales să utilizeze un astfel de material.
Oțelul cu aliaj înalt și granulație fină are o elasticitate semnificativ mai mare decât oțelul normal și, prin urmare, poate absorbi aceleași forțe cu o masă mai mică.
VEZI ȘI: Piața de remorci vest-europeană continuă recuperarea după criza COVID
Datorită acestei proprietăți, acest tip de oțel special este utilizat și în alte industrii în care este nevoie de o greutate redusă, dar și de o capacitate de încărcare extrem de mare, spre exemplu în producția macaralelor. În consecință, oțelul cu aliaj înalt și granulație fină este ideal și pentru construcția de semiremorci, deoarece componentele acestora sunt mult în mișcare și trebuie să reziste la torsiune și deformare.
Datorită proprietăților sale specifice, oțelul cu aliaj înalt și granulație fină distribuie forța în șasiu și astfel reduce sarcina punctuală enormă. Acest lucru face călătoria mai „plăcută” pentru remorcă și previne crăpăturile în structura cadrului.
Sigur, condiția principală pentru ca o semiremorcă să reziste este ca utilizatorii să n-o supraîncarce peste limita constructivă.