Producția pilot de sisteme de pile de combustie reprezintă un pas important către o mobilitate neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 în transportul de mare tonaj.
Cellcentric începe producția pilot de sisteme de pile de combustie la Esslingen-Pliensauvorstadt, făcând un alt pas important către producția la scară largă. Joint-venture-ul dintre Daimler Truck și Volvo Group lucrează pentru a furniza pile de combustie la scară largă până în 2030, când se preconizează că autocamioanele de mare tonaj alimentate cu pile de combustie vor deveni o tehnologie cheie pentru transportul durabil.
Obiectivul Cellcentric este de a dezvolta, produce și distribui la scară largă, în landul german Baden-Wuerttemberg, sisteme de pile de combustie care să atingă cel mai bun cost total de proprietate (TCO) posibil în industria extrem de competitivă a transporturilor. În plus, Cellcentric intenționează să acopere întregul ecosistem al pilelor de combustie – de la produsul propriu-zis până la întreținerea și reciclarea la sfârșitul ciclului de viață al acestuia.
Lars Johansson, director comercial și organizațional al Cellcentric GmbH & Co. KG, subliniază că, deși pilele de combustie sunt recunoscute ca o soluție eficientă pentru transportul greu pe distanțe lungi și fără emisii de carbon, producția lor la scară industrială este esențială pentru a reduce costurile, a îmbunătăți competitivitatea și a asigura succesul pe termen lung al acestei tehnologii.
În curs de producție în masă
Cu peste 100 de angajați și o suprafață de peste 10.300 de metri pătrați. noua unitate de producție Cellcentric din Esslingen-Pliensauvorstadt, situată strategic lângă A10, este pregătită să devină un centru important pentru producția de sisteme de pile de combustie.
Prin concentrarea producției într-o singură locație și prin utilizarea unui nivel ridicat de automatizare, Cellcentric își asigură o dezvoltare economică stabilă pe termen lung și își consolidează poziția în industria pilelor de combustie.
Dincolo de ciclul de viață al produsului
Cellcentric își propune să ofere clienților săi o soluție completă pentru transportul greu, care depășește simpla producție de sisteme de pile de combustie. Pe lângă dezvoltarea și fabricarea acestor sisteme, compania va crea un ecosistem cuprinzător care include integrarea perfectă a soluțiilor de acționare în sistemul de gestionare al vehiculului, asigurând astfel o calitate superioară și o funcționare optimă a acestuia.
VEZI ȘI: Fraunhofer: Camioanele electrice cu baterii vor fi competitive în curând
Pentru a minimiza timpii de nefuncționare și a maximiza utilizarea vehiculelor, Cellcentric va oferi un pachet complet de servicii de întreținere și reparații.
În plus, compania se angajează să respecte principiile economiei circulare și să atingă un nivel ridicat de sustenabilitate în toate procesele sale. Astfel, Cellcentric va implementa un program de returnare ecologică a sistemelor de pile de combustie la sfârșitul ciclului lor de viață. Acest program va include reutilizarea, recondiționarea și reciclarea componentelor, asigurând astfel o utilizare eficientă a resurselor și minimizarea impactului asupra mediului.
Tehnologie de propulsie durabilă pentru transportul greu la nivel mondial
În mai 2024, la ACT Expo din Las Vegas, Cellcentric a dezvăluit NextGen, un sistem de pile de combustie mai mic, mai puternic și mai eficient, conceput pentru a alimenta camioanele de mare tonaj cu hidrogen.
În plus, compania a prezentat și generația de pile de combustie BZA150, un produs pilot aproape de producția de serie, testat cu succes de Daimler Truck și Volvo Group. Producția în serie a sistemului NextGen este planificată pentru sfârșitul deceniului.