SigurantaȘtiri

Centura de siguranță în trei puncte a împlinit 60 de ani

Centura de siguranță, cel mai simplu și eficient sistem de siguranță dintr-un autovehicul, împlinește 60 de ani de când salvează vieți.

În 2019 se împlinesc 60 de ani de când Nils Bohlin, fost inginer de siguranță Volvo, a făcut cadou lumii centura de siguranță în trei puncte.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Deși designul a fost patentat, compania Volvo a decis ca patentul să rămână deschis, disponibil pentru utilizarea gratuită de către toți constructorii de vehicule.

Această decizie mai degrabă neconvențională a fost adoptată în interesul siguranței publice, pentru a se asigura că toată lumea, indiferent că se află la volanul unui Volvo sau al altui vehicul, beneficiază de siguranță în trafic.

Intrată în echiparea standard a tuturor autovehiculelor, se estimează că centura de siguranță în trei puncte a salvat din 1959 până în prezent peste un milion de vieți.

T2017 0171

„Nu există niciun alt sistem de siguranță care să se apropie, măcar, de centura de siguranță, în ceea ce privește salvarea de vieți omenești, iar centura de siguranță în trei puncte a protejat mai multe persoane în accidentele de circulație decât orice alt e de siguranță,” spune Anna Wrige Berling.

O inovație care salvează vieți, însă nu întotdeauna utilizată
Chiar și având aceste informații, în multe părți ale lumii, utilizarea centurii de siguranță de către șoferi și pasageri este încă, din nefericire, departe de 100%.

Acest lucru este confirmat de „Raportul de Siguranță Volvo Trucks 2017” care arătat că jumătate din șoferii de camion care și-au pierdut viața în accidente de circulație ar fi supraviețuit dacă ar fi purtat centura de siguranță.

VEZI ȘI: Guvernul olandez a prezentat un proiect de lege privind taxare camioane

Deci, care sunt motivele pentru care nu este folosită? Unii șoferi de camion cred în mod fals că nu este nevoie de centură de siguranță pe camion, datorită dimensiunilor vehiculului.

T2017 0050

„Faptele sunt clare: folosirea centurii de siguranță este foarte importantă, inclusiv în cazul camioanelor. De exemplu, în accidentele cu răsturnare, centura poate proteja șoferul pentru a nu fi blocat între camion si pământ”, continuă Anna Wrige Berling.

Viziunea „Zero Accidente”
Volvo Trucks are o viziune care presupune zero accidente și consideră că producătorii de vehicule, autoritățile, responsabilii cu infrastructura precum și șoferii din întreaga lume trebuie să colaboreze pentru a realiza un mediu de trafic mai sigur.

„Împărtășim descoperirile privind siguranța traficului pe care le obținem și ne oferim cunoștințele și experiența către universități, laboratoare de cercetare și organizații partenere. Oricând este adusă în discuție siguranța traficului, participăm și noi. Acest lucru ne permite să învățăm și mai multe despre probleme, despre potențialele soluții și despre cum să proiectăm camioanele viitorului”, concluzionează Anna Wrige Berling.

Anna Wrige Berling aduce cunoștințe aprofundate de siguranță a traficului în noua sa poziție. Are o experiență extinsă în lucrul atât cu aspecte ale siguranței active cât și pasive, în dezvoltarea produselor în cadrul Grupului Volvo, în inginerie avansată și în cadrul unor organizații de cercetare.

T2015 0333

Între 2008-2013, Anna a condus Echipa de Cercetare a Accidentelor la Volvo Trucks, care, începând din 1969, investighează accidente de circulație la fața locului și compilează date de siguranța traficului pentru utilizarea în dezvoltarea viitoarelor produse. Ea a reprezentat Volvo în cadrul forumurilor externe de siguranță a traficului și a avut un rol important în comunicarea ofertei de siguranță a Volvo către industria transporturilor.

Cel mai recent, Anna a administrat zona de Traffic Situation Management în cadrul departamentului de conducere autonomă la Volvo Trucks. Ea deține un Master în Științe în Fizica Ingineriei la Universitatea Tehnologică din Goteborg, Suedia.

Din aceeași categorie...

Back to top button