TrailerTop News

Cererea de remorci va cunoaște o scădere de 10,4% în 2023

Cererea puternică de remorci din 2022 va fi urmată de o scădere de 10,4% în 2023, potrivit celui mai nou raport CLEAR International. Raportul subliniază când, unde, și cât de repede se va dezvolta piața de remorci până în 2027.

Războiul din Ucraina și costul energiei, plus inflația generală a prețurilor au înlocuit pandemia COVID-19 ca principale amenințări la adresa creșterii cererii de remorci. Inflația a crescut la peste 10%, iar ratele dobânzilor au crescut din nou și din nou.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Previziunile economice pentru țările din Europa de Vest au fost destul de afectate în 2022. Ca urmare, previziunile privind cererea de remorci în 2023 și în anii următori au fost reduse cu peste 10.000 de unități. Cu toate acestea, 2022 s-a dovedit a fi rezistent pe măsură ce anul a avansat, cererea de remorci din Europa de Vest rămânând oarecum neafectată de impactul războiului din Ucraina.

Previziunile economice pentru 2023 și anii următori s-au stabilizat acum și, în unele cazuri, s-au îmbunătățit ușor față de nivelul în care se aflau în noiembrie 2022.

Creșterea costurilor cauzată de inflația ridicată și de ratele ridicate ale dobânzilor, combinată cu unele probleme continue în ceea ce privește aprovizionarea cu piese pentru vehicule, îngreunează producția. Un război european și o situație economică dificilă nu pot decât să afecteze încrederea mediului de afaceri și să reducă disponibilitatea companiilor de a investi în noi echipamente de transport.

CLEAR preconizează o scădere de 10,4% a cererii de remorci în 2023. Creșterea ulterioară în perioada de prognoză va readuce nivelul vânzărilor la cel din 2022 până în 2025. Se preconizează că perioada 2024-25 va fi mai pozitivă atât în ceea ce privește economia vest-europeană, cât și în ceea ce privește creșterea numărului de înmatriculări de remorci.

VEZI ȘI: Remorcile Schmitz Cargobull second-hand au fost cele mai căutate în 2022

În 2018, producția de remorci s-a situat la al treilea cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată (deși cu mult sub nivelul din 2007). Scăderea totală a înmatriculărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23%, iar scăderea producției a fost de 32%, parțial din cauza unei scăderi mari a exporturilor de remorci din Germania.

Creșterea producției în 2024 și 2025 va readuce nivelul la cel înregistrat în 2019 și 2022. Parcul de remorci european a crescut cu 1,5% în 2022. Acesta va crește în medie cu 1,1% în perioada de prognoză, ceea ce reprezintă o creștere constantă, deși nespectaculoasă.

Comerțul cu bunuri din Europa de Vest în anul 2021 a oferit o altă surpriză. Comerțul a scăzut cu doar 3% în T4 din 2020 (măsurat în euro). Acest lucru s-a întâmplat în ciuda dificultăților în circulația mărfurilor între Marea Britanie și UE ca urmare a Brexit-ului. Pentru anul 2020, comerțul a scăzut cu 10%. Cu toate acestea, schimburile comerciale în T4 din 2021 au stabilit un nou record, la fel ca și cifrele pentru T3 din 2022, când s-a înregistrat un salt surprinzător de mare care a dus la o creștere de 27% de la an la an – posibil legat de costul importurilor de gaze.

Perioada de prognoză cuprinsă între 2023 și 2027 va fi o perioadă de scădere a cererii de înlocuire a remorcilor, ca urmare a numărului scăzut de înmatriculări de remorci în perioada 2009 – 2014. Prin urmare, creșterea prognozată a cererii de remorci va necesita niveluri semnificative de investiții în remorci noi peste nivelul de înlocuire.

Din aceeași categorie...

Back to top button