Specialistul francez în caroserii frigorifice Chereau va prezenta la IAA Transportation 2022 un prototip de semiremorcă frigorifică echipată cu panouri solare Sono Solar.
Start-up-ul auto bavarez Sono Motors, care produce vehicule electrice solare, și Grupul Reefer, care deține specialistul francez în caroserii frigorifice Chereau, au semnat un contract de colaborare în baza căruia vor realiza un prototip de semiremorcă frigorifică echipată cu panouri solare pe acoperiș și pereții laterali. Acestea vor fi aplicate folosind procesul VaPV (vehicle applied photovoltaic), care a fost dezvoltat de Sono Motors special pentru a fi utilizat pe caroserii de vehicule comerciale, precum semiremorca frigorifică Chereau.
Astfel, prin acest parteneriat, Sono Motors, companie care își propune să revoluționeze viitorul transportului alimentat cu energie solară, își extinde afacerea, intră pe piața semiremorcilor frigorifice – una în creștere – cu tehnologia Sono Solar, pentru a reduce și mai mult emisiile globale de combustibili fosili.
Semiremorca frigorifică Chereau va fi echipată cu 54 de panouri solare individuale pe o suprafață totală de 58,9 metri pătrați, care va furniza o energie suplimentară de până la 9,8 kW agregatului de răcire electric al semiremorcii, prin intermediul unei baterii de alimentare.
Economii de 3.400 de litri de motorină pe an
Conform celor doi parteneri, acest lucru ar trebui să ducă la economii de 3.400 de litri de motorină sau nouă tone de CO2 pe an, în comparație cu semiremorcile frigorifice standard cu agregate de răcire alimentate cu motorină. Conform calculelor efectuate de Chereau și Sono Motors, în condiții optime, potențialul de economie poate ajunge chiar și la 8.475 de litri pe an.
VEZI ȘI: Camioane electrice Scania cu cabine R și S, pentru transport regional
“Soluțiile de integrare solară oferite de Sono Motors se potrivesc perfect pentru semiremorcile noastre. Suntem încântați să putem lucra cu Sono Motors pentru a crea viitorul prototip care va face parte din flota noastră demonstrativă de semiremorci frigorifice sustenabile. Acesta este un pas important pentru a face mobilitatea comercială mai sustenabilă și pentru a reduce emisiile”, spune Damien Destremau, CEO la The Reefer Group și Chereau.
După prezentarea statică din toamnă de la IAA Transportation 2022 de la Hanovra, semiremorca va fi testată intensiv, timp de câteva luni, de un client Chereau din Franța. O parte a procesului de testare constă în validarea cifrelor privind câștigurile de energie și economiile de combustibil, care se bazează pe calcule interne, inclusiv pe ipoteze privind vremea și eficiența sistemului.
Soluții pentru toate tipurile de vehicule comerciale
Se preconizează că piața remorcilor frigorifice va crește puternic datorită cererii în creștere de transport medicamente, produse congelate și fast-food. În plus, costurile combustibilului sunt în creștere, iar presiunea asupra prețurilor se intensifică. Sono Motors contracarează creșterea costurilor de combustibil și a emisiilor de CO2 cu ajutorul tehnologiei solare.
Potrivit Sono Motors, compania dezvoltă diverse soluții tehnologice potrivite pentru diferite arhitecturi de vehicule, cum ar fi camioane, remorci, autoutilitare sau autobuze. Tehnologia este potrivită atât pentru integrarea în vehiculele existente, cât și în vehicule noi în timpul fazei de producție, reducând impactul emisiilor de CO2 și deschizând calea către o mobilitate prietenoasă cu clima.
Potrivit companiei cu sediul la Munchen, soluțiile complete includ un concept cu modulele solare asociate, electronica de putere, telematică și date, integrarea mecanică și electrică, precum și servicii post-vânzare și service. Până în prezent, Sono Motors a semnat deja 17 contracte cu companii precum MAN, easymile și operatorul de transport public din Munchen (MVG).