In FocusTop News

China își extinde influența în porturile-cheie din Asia de Sud-Est

China își consolidează poziția strategică în Asia de Sud-Est prin investiții masive în porturile-cheie din regiune, afectând și companiile europene.

Conform unui raport realizat de PwC Germania, intitulat „Transport & Logistics Barometer”, firmele europene devin tot mai dependente de cooperarea cu China pentru a accesa piețele din Asia de Sud-Est. Unul dintre principalele motive este controlul chinez asupra unor porturi-cheie din regiune.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Studiul, care analizează fuziunile și achizițiile din sectorul global al transporturilor și logisticii, a fost furnizat agenției de presă germane DPA.

André Wortmann, directorul centrului de competență maritimă al PwC Germania, avertizează că investițiile în Asia de Sud-Est nu vor aduce automat o independență mai mare față de China. Dimpotrivă, pe termen mediu și lung, controlul tot mai extins al Beijingului ar putea spori dependența logistică și comercială a Europei de gigantul asiatic.

Un exemplu elocvent este portul de mare adâncime Kyaukphyu din Myanmar, un proiect major al Chinei, integrat în strategia sa „Noul Drum al Mătăsii”, care vizează extinderea coridoarelor comerciale globale. Acest port, situat strategic pentru a oferi Chinei acces direct la Oceanul Indian, este în mare parte controlat de investitori chinezi.

De asemenea, China deține majoritatea acțiunilor unui alt port important din regiune, situat în Muara.

Această creștere a influenței chineze în porturile-cheie din Asia de Sud-Est ridică semne de întrebare pentru companiile de transport și logistică europene, inclusiv cele germane, care trebuie să navigheze într-un peisaj economic și geopolitic din ce în ce mai complex.

Din aceeași categorie...

Back to top button