Cifra de afaceri a companiilor de transport franceze a scăzut cu 40%

Cifra de afaceri a companiilor de transport franceze a scăzut cu 40% între aprilie și jumătatea lunii iunie, arată cel mai recent studiu FNTR.
La o lună de la ridicarea măsurilor de carantină în Franța, FNTR a publicat un studiu cu privire la consecințele pandemiei de COVID-19 asupra transportului rutier de mărfuri. Studiul asociației franceze arată că sectorul de transport rutier de mărfuri rămâne foarte slab, cu o pierdere medie a cifrei de afaceri de 40% în ultimele trei luni.
Însă, disconfortul este mai adânc, deoarece criza sanitară va continua să perturbe fluxurile și, în particular, va crea o distorsiune puternică între cerere și ofertă, provocând o presiune reală asupra prețurilor de transport.
Astăzi, la o lună de la ridicarea măsurii de carantină, o treime dintre companiile de transport rutier de mărfuri încă mai au camioane oprite pe dreapta. Chiar dacă există premisele unei recuperări a pieței, aceasta va fi lentă și fragilă.
Dar, dincolo de nivelul de activitate în sine, întreaga piață suferă de o dezorganizare profundă, spune FNTR. Conform unui studiu CNR, numărul curselor goale pentru camioanele aflate pe drum în această perioadă este cu 10% mai mare, în comparație cu perioada înainte de criza sanitară, lucru care a dus la o creștere a costului per kilometru cu 15.3%.
De asemenea, transportatorii reclamă și o creștere a costurilor directe, generate de achiziția de gel dezinfectant, măști și alte echipamente de protecție pentru șoferi și angajații din birouri. În plus față de aceste costuri directe, există o pierdere a productivității, de exemplu, din cauza timpilor mai mari de încărcare și descărcare, așa cum arată 31% dintre companii.
VEZI ȘI: DKV își extinde portofoliul de servicii cu soluția telematică DKV Live
Această creștere de costuri în combinație cu scăderea dramatică a cererii de transport rutier a dus la o reducere a prețurilor de transport.
Astfel, o treime dintre firme chestionate de FNTR raportează o presiune a prețurilor de transport în iunie, cu 28% mai mare decât în luna mai. În consecință, pentru a reduce costurile, o treime dintre transportatori spun că intenționează să facă restructurări de personal în următoarele săptămâni sau luni.
Imagine publică îmbunătățită
Singura notă pozitivă a studiului este că imaginea publică a transportatorilor rutieri s-a îmbunătățit. Francezii sunt absolut toți (97%) convinși că transportul rutier de mărfuri a avut un rol important pentru a permite Franței să continue să funcționeze în timpul lockdown-ului, iar mai mult de 8 din 10 francezi (82%) spun că imaginea transportatorilor rutieri s-a îmbunătățit în ultimele luni.
De asemenea, trei sferturi dintre francezi cred sectorul de transport rutier a fost modernizat și adaptat la noile tehnologii, ceea ce a dus la un progres în ceea ce privește punctualitatea și calitatea transportului. În plus, 80% dintre respondenți împărtășesc nevoia de sprijin public pentru transportul rutier de mărfuri.