Cinci lucruri esențiale ce nu trebuiesc făcute la volan iarna

Cinci lucruri esențiale ce nu trebuiesc făcute la volan iarna

Acum, că a venit iarna cu zapada și poleiul ei, ne-am gândit că n-ar fi rău să vă aducem aminte câteva din lucruri esențiale ce nu trebuiesc făcute la volan pe timp de iarnă pentru o călătorie în siguranță, conform Poliției Rutiere.

În primul rând nu lăsaţi nimic la voia întâmplării! Înainte de a porni la drum curăţaţi bine geamurile vehiculului, planificaţi-vă traseul astfel încăt să rulaţi pe cât posibil pe artere mari și plecați cu un sfert de oră mai devreme ca de obicei. Aceasta regulă se aplica perfect celor care fac distribuție urbană și curierat.

Vă aducem aminte că strada nu este circuit de curse iar voi nu trebuie să vă credeți piloți!
Țineți cont că pe polei sau gheaţă, distanţele de frânare se multiplică de 10 ori, chiar și atunci când folosiți anvelope de iarnă. Aşadar, nu circulaţi cu viteză și păstrați o distanță mai mare între maşina din faţa şi cea în care vă aflați.

Cinci lucruri esențiale ce nu trebuiesc făcute la volan iarna

Nu folosiți frâna de picior, ci alternativele! Spre exemplu, la camion, la viteze mici, dacă condițiile v-o permit, puteți folosi retarderul. Totuși, dacă este absolut necesar să frânaţi, faceţi-o cât mai ușor cu putinţă, şi nu ridicaţi piciorul în momentul în care simţiţi în pedală activarea ABS-ului. Acelaşi lucru este valabil şi pentru accelerările în forță, care vor face ca roţile să piardă aderenţa şi să se învârtă în gol. Pe gheaţă, cei cu vehicule comerciale sub 3.5 tone, pot încerca plecări de pe loc cu treapta a 2-a de viteză, însă asiguraţi-vă că ridicaţi progresiv şi lent piciorul de pe ambreiaj.

VEZI ȘI: Volvo Trucks a lansat frâna antiforfecare

Esențial! Nu vă panicați dacă intrați în derapaj! În cazul în care se întâmplă să pierdeţi controlul maşinii sau simţiţi că aceasta este pe cale să derapeze, ideal e să nu intraţi în panică.
Tot ce puteţi face este să viraţi în direcţia în care alunecă spatele maşinii, reducând total sau parţial accelerarea, dar fără a pune frână. Dacă spatele începe să derapeze în direcţie opusă, reduceţi bracarea roţilor până stabilizaţi maşina. Evitaţi frânarea, deoarece ABS-ul s-ar putea să nu facă faţă suprafeţei alunecoase şi nu veţi face altceva decât să accentuaţi alunecarea. Nu apăsaţi mai tare pedala de acceleraţie decât atunci când sunteţi 100% sigur că aţi redresat maşina şi aceasta şi-a recăpătat tracţiunea.

Nu vă relaxați la volan, anticipați situaţiile periculoase! Anticiparea este esențială nu numai atunci când se circulă în condiții de iarnă, ci și în condiții normale de trafic. Iarna este recomandat să încetiniţi prin frână de motor şi să nu acţionaţi frâna dacă simţiţi că maşina începe să derapeze uşor. Mare atenţie la cum conduceţi, mare atenţie la cei din jur şi la orice obstacole vă ies în cale, precum şi la starea drumului.

Pe final, vrem să vă aducem aminte că, iarna poate să apară efectul de „gheață neagră”, un strat de polei transparent ce dă impresia unui asfalt ud. Acest fenomen apare iarna când plouă.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

 

Follow #infotrucker