Circulara privind noile derogari in utilizarea tahografului

Regulamentul (UE) 165/2014 impune noi standarde tehnice si de operare a tahografului

La 2 martie 2015, a intrat in vigoare o parte din articole noul Regulament UE 165/2014, ceea ce a adus unele schimbari in utilizarea tahografelor camioanelor. O circulara din partea Ministerului Transporturilor din Italia clarifica aplicarea articolului 45, care se refera la unele exceptii de la obligatia folosirii tahografului pe teritoriul acestei tari.

Articolul 45 din Regulamentul UE 165/2014 prevede ca anumite tipuri de transport rutier sunt exceptate de la obligatia utilizarii tahografului iar circulara Ministerului Transporturilor din Italia cu numarului 4409 de 27 februarie 2015 prevede unele clarificari utile nu numai pentru organele de control ci si pentru operatorii de transport.
Textul tratează un nou alineat adaugat la Regulamentul UE 561/2006, care se refera la vehiculele (sau combinatiile de vehicule), care au o greutate totala de pana la 7.5 tone si sunt utilizate pentru transportul de materiale, echipamente sau utilaje necesare pentru conducatorul auto in exercitarea profesiei sale pe o raza de o 100 de kilometri de locul in care se află societatea, cu condiția ca sofatul sa nu fie activitate principala a conducatorului auto.

Circulara privind noile derogari in utilizarea tahografului

Transportatorii care indeplinesc aceste conditii sunt, prin urmare, scutiti de utilizarea tahografului. Circular Ministerului subliniaza starea tipului de sarcina, adică echipament, materiale sau de echipamente destinate utilizarii in profesia care este domeniul principal de activitate a conducatorului auto. În propunerea, din nota circulara a Curtii Europene de Justitie in cauza C-128/04, care, in terminologia de „material sau echipament” aceasta include si „bunuri, cum ar fi materiale de constructii sau cabluri, necesare pentru executarea lucrarii care implica in principalul motorul vehiculului in cauza”. Textul deciziei prevede, de asemenea, ca „astfel de activitati (omise) nu sunt compatibile cu conducerea vehiculului si trebuie sa constituie domeniul principal de activitate a conducatorului auto si nu a intreprinderii in cauza”.

Ministerul clarifica situatia cu un exemplul a unui vehicul de pana in 7.5 tone al unei societati comerciale care functioneaza transport la 100 kilometri a marfurilor vandute sau detinute in vederea comercializarii. Conducator auto nu este scutit de utilizarea tahografului, si nici soferul unui vehicul similar care apartine unei vehicul in care transportul de constructii (sau materiale) vine in intampinarea nevoilor altor angajati ai aceleiasi societati, dar nu soferul insusi.

Circulara contine, de asemenea o clarificare a scutirii de tahograf pentru masini, intotdeauna pana la 7.5 tone, precum si extinderea scutirii de la 50 la 100 de kilometri la anumite categorii de transport.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.