CJUE a oferit clarificări într-o speță referitoare la plata asigurărilor sociale

CJUE a oferit clarificări într-o speță referitoare la plata asigurărilor sociale
Curtea Europeană de Justiție (CJUE) a dat o sentință care va face ca în viitor companiile de transport să eludeze mai greu prevederile referitoare la asigurările sociale pentru angajați.

În urma analizei cazului unei companii de transport din Olanda, care avea un contract încheiat cu o firmă de administrare a forței de muncă din Cipru, judecătorii de la Curtea Europeană de Justiție (CJUE) au decis că angajatorul real este compania de transport olandeză este responsabilă pentru plata salariilor, asigurărilor sociale, având în vedere că aceasta decide când angajează și concediază un șofer.

CJUE a oferit clarificări într-o speță referitoare la plata asigurărilor sociale

Situația a fost luată în discuție după ce Asigurările sociale din Olanda (Svb) a cerut companiei de transport olandeze să efectueze plata asigurărilor sociale în Olanda, și nu în Cipru.

Compania olandeză avea un contract cu AFMB Ltd, o firmă din Cipru prin care angaja șoferi, dar care locuiau însă în Olanda. Șoferii erau folosiți de compania olandeză pentru transport internațional de mărfuri, iar plățile corespunzătoare salariilor se făceau către AFMB Ltd, adică la nivelul Ciprului.

Svb spune că șoferii trebuie să fie plătiți conform reglemetărilor din Olanda, iar asigurările sociale trebuie virate în această țară, în schimb AFMB Ltd. și șoferii spun că se aplică reglementările din Cipru.

Tribunalul din Olanda a solicitat o opinie din partea Curții Europene de Justiție pentru a stabili conform dreptului european cine este de fapt angajatorul șoferilor. Astfel, CJUE a precizat foarte clar că în aceste situații nu este vorba doar de un contract, ci trebuie analizat cine plătește cu adevărat salariile, cine decide programul angajaților și cine poate să-i concedieze.

VEZI ȘI: Șofer român de camion prins cu bunuri furate din Danemarca

CJUE a constatat că șoferii lucrau pentru companie și înainte de a fi încheiat contractul cu AFMB Ltd., compania cipriotă nu are nicio altă activitate, iar șoferii primesc banii direct de la compania olandeză, compania din Cipru emițând doar niște facturi, dar banii ajungând direct la șoferi de la compania olandeză.

Tribunalul olandez va trebui să decidă acum, în urma constatărilor Curții Europene de Justiție, care este legislația care se aplică în acest caz și unde trebuie șoferii să plătească asigurările sociale.

Decizia CJUE este o lovitură grea dată companiilor de tip letterbox, care activează inclusiv pe teritoriul României.

Follow #infotrucker