CJUE solicitată să clarifice o speță în cazul “Cartelului camioanelor”

CJUE solicitată să clarifice o speță în cazul “Cartelului camioanelor”
Curtea Europeană de Justiție (CJUE) a fost solicitată să clarifice dacă achiziția de camioane municipale a fost afectată de înțelegerea ilegală dintre producători în cazul “Cartelului camioanelor”.

Tribunalul regional de la Hanovra solicită CJUE să clarifice dacă achiziția de camioane municipale, cum ar fi gunoierele, ar putea intra sub incidența deciziei Comisiei Europene în privința “Cartelului camioanelor”.

CJUE solicitată să clarifice o speță în cazul “Cartelului camioanelor”

În cazul specific prezentant în fața celei de-a 13-a secții civile a instanței regionale din Hanovra, este vorba despre cererea de despăgubire a unei primării, care a achiziționat două camioane municipale.

De asemenea, în Germania există aproximativ 50 de organisme municipale care au făcut o solicitare în acest sens. În discuție este faptul dacă decizia Comisiei Europene este valabilă și în cazul camioanelor speciale, în speță a gunoierelor.

Judecătorii de la tribunalul din Hanovra au cerut clarificări la Curtea Europeană de Justiție, o procedură standard în cazul în care tribunalele naționale nu sunt sigure când trebuie să pronunțe o decizie bazată pe o hotărâre a Comisiei Europene.

În cazul de față, instanța regională consideră că acest lucru este necesar mai ales că trebuie să fie examinate și numeroase alte achiziții de camioane destinate serviciilor municipale. Autoritățile din regiune au făcut achiziții de sute de camioane pentru servicii publice, precum vehicule de pompieri, salvare sau vehicule de deszăpezire și curățenie.

VEZI ȘI: Germania va intensifica controalele pe final de 2020 și început de 2021

De asemenea, mai există un mare caz deschis împotriva „Cartelului camioanelor” la tribunalul regional din München, unde Deutsche Bahn, Armata Germană (Bundeswehr) și aproximativ 200 de companii de transport și logistică au dat în judecată mai mulți producători de camioane pentru aproape 400 de milioane de euro.

Și în acest caz motivul este același, producătorii de camioane sunt acuzați de înțelegeri ilegale de tip cartel pentru a-și vinde produsele la prețuri mai mari.

În iulie 2016, Comisia Europeană a ordonat marilor producători de camioane să plătească o amendă de aproape trei miliarde de euro, în urma încălcării legislației antitrust. Decizia Comisiei Europene de acum 4 ani a fost îndreptată împotriva producătorilor Daimler, Scania, MAN, IVECO, DAF, Volvo Trucks și Renault Trucks.

Conform informațiilor deținute de publicația noastră, o solicitare similară a fost formulată și din România, în cazul unei companii din București, care are o flotă de câteva sute de camioane municipale.

Follow #infotrucker