Una dintre întrebările frecvente venite din partea industriei de transport se referă la interdicția efectuării repausului săptămânal normal în cabina, mai exact, cum poate fi această respectată și cum poate fi demonstrată.
În cadrul unui prim set de răspunsuri, Comisia Europeană a ofetit clarificări importante cu privire la aplicarea Reg. (UE) 1054/2020, care a intrat în vigoare la 20 august 2020, ca parte a Pachetului de Mobilitate.
În răspunsul formulat, Comisia Europeană reiterează faptul că repausul săptămânal normal trebuie efectuat într-o unitate de ”cazare adecvată”.
Însă, legislația comunitară nu prevede o listă de criterii pentru a defini ce înseamnă ”cazareadecvată”, astfel că, lasă ”o anumită flexibilitate în ceea ce privește tipul de cazare pe care șoferii îl pot utiliza”.
Cu toate acestea, Comisia precizează că articolul 8 alineatul (8) „precizează în mod clar ca unitatea de cazare trebuie ofere facilități adecvate de cazare și sanitare. Facilitățile ar trebui să ofere suficientă intimitate pentru fiecare persoană”.
Și adaugă că „diferite tipuri de cazare pot satisface aceste criterii, de exemplu un hotel, un apartament închiriat într-un motel sau o locuință privată”.
VEZI ȘI: Un șofer român de camion a transporat, fără să știe, cinci migranți afgani
O altă problemă importantă se referă la dovada faptului că șoferul a efectuat repausul săptămânal într-o unitate de ”cazare adecvată”. La această întrebare, Comisia răspunde că articolul 34 paragraful (3) din Reg. (UE) 165/2014 prevede că statele nu trebuie să solicite șoferilor să prezinte documente care să certifice activitatea lor în afara camionului, specificând că „aceasta se referă și în cazul repausului săptămânal normal în afara camionului”.
În termeni concreți, continuă Comisia, ”autoritățile responsabile de aplicarea legii nu pot solicita șoferilor să aibă documente care să ateste că nu și-au efectuat repausulsăptămânal normal la bordul camionului, înainte de controlul rutier”.
Cu alte cuvinte, ”șoferii sau angajatorii pot fi amendați pentru nerespectarea interdicției efectuării repaus săptămânal normal (sau recuperare peste 45 de ore) în cabină, doar dacă sunt prinși în flagrant”.
infotrucker.ro nu este doar un website dedicat transportului rutier, ci este cel mai important furnizor online de știri și informații din segmentul de transport rutier și logistică.
Conținutul editorial al publicației infotrucker.ro se adresează atât profesioniștilor din domeniu, cât și pasionați.
De asemenea, publicaţia tratează întreaga arie de servicii conexe activităţii de transport rutier precum service, anvelope, lubrifianţi, carburanţi, pregătire profesională, tehnic etc.
infotrucker.ro este membră cu drept de vot în juriul european Sustainable Bus Award (SBY).
Ce-ar fi ca, pietonii ce butonează la telefonul mobil, în timp ce traversează, să fie amendați?
#Șîeu, în pelerinaj la… primul și singurul metru din Autostrada Moldovenească
Transport de pești vii acolo unde regulile sunt stabilite de natură
InfoTrucker.ro - Toate drepturile rezervate © 2016-2018
0 comentarii