ȘtiriPachet de Mobilitate

Clarificări UE despre detașarea șoferilor în schimbul de remorci

Divizia DG Move a Comisiei Europene a făcut clarificări despre regulile care guvernează detașarea șoferilor în schimbul de remorci.

Mai exact, clarificările privesc remorcile care trec de la un cap tractor la un altul, într-o altă țară decât cea de origine a companiei care le deține.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

DG Move precizează că regulile de detașare nu se aplică atunci când transportatorul atașează remorca pe teritoriul țării sale, o decuplează pe teritoriul altei țări și atașează o a doua remorcă pe care o aduce înapoi în țara sa.

Claricarea oferă un exemplu concret pentru această situație. Șoferul A al unei companii din Germania atașează o remorcă încărcată în Mannheim și conduce până la Lyon. Acolo el decuplează remorca (care își poate continua călătoria cu camionul condus de șoferul B) și cuplează o altă remorcă încărcată pe care o aduce la Mannheim. Regula detașării nu se aplică deoarece activitatea de transport a șoferului A începe și se termină în țara în care este stabilit transportatorul.

VEZI ȘI: Cum poate fi dovedit că un șofer nu a fost detașat, în Danemarca

În schimb, regula detașării se aplică atunci când șoferul atașează o remorcă în altă țară decât cea de origine a transportatorului, o decuplează într-o altă țară terță și preia o altă remorcă pe care o duce în țara de plecare. Și aici, DG Move oferă un exemplu. Șoferul A, angajat la o companie din Portugalia, atașează o remorcă în Mannheim și o decuplează în Lyon. Apoi șoferul A atașează o altă remorcă și revine la Mannheim. În acest scenariu, șoferul companiei portugheze este considerat detașat în Germania și Franța.

O clarificare se face și pentru un caz mai complex, care implică trei șoferi. Același vehicul transportă o încărcătură din Germania în Portugalia, cu șoferul A conducând din Germania în Franța, șoferul B din Franța în Spania și șoferul C din Spania în Portugalia. În acest caz, detașarea se aplică Șoferului A (Germania-Franța) și șoferului B (Franța-Spania), dar nu și șoferului C, deoarece transportul se încheie în statul în care compania are sediul.

Din aceeași categorie...

Back to top button