Camioane

CMB.TECH și Ford Trucks, parteneriat pentru camioane duale diesel-hidrogen

CMB.TECH și Ford Trucks au semnat un parteneriat pentru conversia modelelor Ford F-Max la un sistem dual de alimentare, cu motorină și hidrogen.

Camioanele vor fi convertite la atelierul CMB.TECH din Antwerp. Obiectivul este livrarea primelor camioane în 2023 și extinderea ulterioară a proiectului.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Procesul de conversie nu presupune modificări la motorul diesel, ci doar un inel suplimentar pentru injecția de hidrogen în conducta de aer. Hidrogenul va fi apoi aspirat în camera de combustie, reducând cantitatea de motorină necesară pentru propulsie.CMB.TECH și Ford Trucks, parteneriat pentru camioane duale diesel-hidrogen

Procesul de conversie începe cu montarea rezervoarelor de hidrogen pe camioane și instalarea inelului de injecție CMB.TECH pe motor. Urmează instalarea unității de control și controlul calității pentru sistemul dual de alimentare. Camioanele au avantajul unor consumuri și emisii reduse, menținând în același timp tehnologia diesel ca rezervă pentru momentele în care alimentarea cu hidrogen nu este posibilă.

VEZI ȘI: Ford F-Max facelift: direcție electrohidraulică și motor mai economic

Deși tehnologia ”dual fuel” este doar o soluție pe termen scurt, colaborarea va permite implementarea camioanelor cu hidrogen pe mai multe continente, inclusiv Europa, înainte de răspândirea tehnologiei cu hidrogen în motoare cu combustie internă (hydrogen ICE) și pile de combustie (FCEV).

”După 3 ani de colaborare, sunt încântat să anunț oficial parteneriatul dintre Ford Trucks și CMB.TECH. Conceptul la care am lucrat este unul simplu și are potențial de extindere masivă. Camioanele Ford pot fi modificate în 3 zile în orice atelier dual fuel. Împreună cu Ford Trucks, suntem pregătiți să extindem această soluție accesibilă și robustă de reducere a emisiilor pentru transportul pe distanțe lungi”, a declarat Roy Campe, CTO al CMB.TECH.Signing Ford Trucks and CMB.TECH e1686069486313

”Ford Trucks a început să lucreze la tehnologiile hydrogen ICE și FCEV și recent am prezentat sistemul de aprindere al motorului nostru cu combustie alimentat cu hidrogen, cu un singur cilindru. Parteneriatul nostru cu CMB.TECH va fi o referință în drumul nostru spre zero emisii. Anticipăm o răspândire încurajabilă a cererii de hidrogen, care va accelera și furnizarea acestui carburant”, a spus și Burak Hosgoren, director de vânzări Ford Trucks pentru Europa de Vest Markets Western Europe Director.

Din aceeași categorie...

Back to top button