CNAIR dă asigurări că podurile rutiere din România nu prezintă risc de prăbușire

CNAIR dă asigurări că podurile rutiere din România nu prezintă risc de prăbușire
Conform unui comunicat de presă al CNAIR, cu titlul “Podurile din România NU sunt în pericol să se prabușească!”, podurile rutiere din România nu reprezintă un pericol pentru șoferi.

Din cele 4.250 de poduri rutiere aflate pe rețeaua de drumuri naționale din România, administrată de CNAIR, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale.

CNAIR dă asigurări că podurile rutiere din România nu prezintă risc de prăbușire

De asemenea, 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.

Niciunul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de prăbușire, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se iau măsuri, inclusiv de închidere și deviere a circulației pe alte rute.

Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor rutiere se face la intervale de 6 luni, dar și mai devreme, dacă situația o cere.

Această revizie este efectuată de echipe de specialiști ale CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România.

Potrivit normativelor, atunci când la revizie se constată că există degradări mai complexe, se comandă, pe bază de contract, o expertiză tehnică efectuată de experți privați, scrie CNAIR în comunicat.

VEZI ȘI: 840 de poduri rutiere din Franța se află într-o stare avansată de degradare

Pentru nu se creea confuzii, CNAIR precizează că intervalul pentru lucrări de întreținere periodică este cuprins între 10 și 15 ani, iar intervalul pentru reabilitarea sau reparația capitală este cuprins 35-50 ani, în baza evaluărilor tehnice.

CNAIR dă exemplu podul de la Măracineni, reabilitat după inundațiile din anul 2005, care a fost reparat în 2018 în cadrul unui program de întreținere periodică și nu a unui program de reabilitare.

Compania subliniază faptul că la momentul începerii lucrărilor din acest an, nu exista un risc iminent de prăbușire a podului.

Administratorul infrastructurii naționale spune că, de principiu, reabilitarea podurilor este cuprinsă în programele de reabilitare a unor sectore de drum mai extinse.

În acestă situație se află podul peste râul Argeș în zona localității Adunații Copăceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar și al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat de asemenea în reabilitare.

De asemenea, există și programe individuale de reabilitare a podurilor, cum ar fi podurile peste Dunăre de pe A2, pentru care contractele de lucrări urmează să fie lansate în scurt timp în licitație publică.

Faptul că nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp, demonstrează că situația podurilor din Romania nu este una gravă, spune CNAIR, iar problemele apărute pot fi ținute sub control prin activități de reparație curentă.

Follow #infotrucker