
Funcția de coasting poate face ca abordarea unei ieșiri de pe autostradă să fie mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil.
Managerii de flote și producătorii sunt în căutarea soluțiilor pentru ca vehiculele pe care le folosesc să consume cât mai puțin carburant. Fie că vorbim despre costuri mai mici, fie că vorbim despre emisii reduse, ambele tipuri de businessuri s-au aliat pentru a obține un consum mai mic de carburant.
De cele mai multe ori, tehnologiile moderne ajută la diminuarea consumului de carburant, dar tehnica de conducere poate face diferența.
Unul dintre experiții Volvo Trucks vine cu o serie de informații despre coasting, care trebuie inițiat înainte ca autocamionul să părăsească autostrada. Un motor care funcționează la turații reduse nu necesită multă putere de frânare, astfel încât coasting-ul devine posibil pe o distanță mai lungă.
Atunci când vă apropiați de o ieșire de pe autostradă, încercați să adoptați un stil cât mai eficient de conducere. Orice tip de frână folosită înseamnă transformarea energiei cinetice în căldură, ceea ce înseamnă o pierdere a energiei produse prin arderea carburantului.
O ieșire de pe autostradă poate fi anticipată din timp, în condițiile în care există panouri cu cel puțin 3 kilometri înainte de ieșire. De asemenea, acesta menționează, cât se poate de clar, că tehnica de coasting poate fi realizată doar atunci când traficul o permite.
VEZI ȘI: Scania AXL, primul camion autonom fără cabină de la Scania (VIDEO)
Spre exemplu, de la 50 km/h până la ieșirea propriu-zisă de pe autostradă, pot fi parcurși 2 kilometri fără diferențe de nivel în coasting. Acest lucru a fost testat de Volvo Trucks în nenumărate rânduri cu o încărcătură de 37 de tone.
În cazul în care ieșirea se află pe o pantă, atunci frânele auxiliare trebuie să fie luate în calcul pentru ca manevra să poată fi făcută în siguranță.
Chiar și în cazul în care nu vei parcurge 2 kilometri în coasting, orice astfel de manevră, indiferent că este realizată și pe câteva sute de metri va avea efecte vizibile asupra consumului de carburant.