Combinație aerodinamică între un cap tractor Actros și o remorcă Schmitz Cargobull cu extensii
Producătorul de alimente Vion va opera o combinație aerodinamică dintre un autotractor Mercedes-Benz Actros și o remorcă Schmitz Cargobull cu spoilere produse de Betterflow.
Obiectivul Vion este de a-și reduce consumul de carburant și emisiile de CO2 referitoare la operațiunile de distribuție de carne cu 8% în următorii ani. Pentru a atinge acest obiectiv, compania a demarat un proiect pilot alături de Mercedes-Benz Trucks, Schmitz Cargobull și specialistul în design aerodinamic Betterflow.
Prima combinație aerodinamică, tractată de un Mercedes-Benz Actros 1848 LS 4×2, va începe în curând operațiunile.
Reducerea consumului de carburant este una dintre cele mai mari provocări din industria de transport. Aerodinamica este un factor cu o influență masivă. Se estimează că, la combinațiile moderne, aproximativ 13 litri de motorină se consumă la 100 km doar pentru a contracara rezistența aerului.
Un autotractor Mercedes-Benz Actros era alegerea logică pentru o astfel de combinație. Doar sistemul MirrorCam reduce consumul cu aproximativ 1,5%. Alte optimizări aerodinamice, precum și noua versiune Predictive Powertrain Control, aduc economii suplimentare.
VEZI ȘI: Majoritatea camioanelor din Berlin vor avea sisteme de asistență la viraj până în 2022
Actros face pereche cu o semiremorcă frigorifică Schmitz Cargobull, optimizată aerodinamic de specialistul Betterflow.
Inginerii de Aachen au montat trei componente pe semiremorcă: un panou aerodinamic sub podea (LowFLOW), un nou spoiler frontal (HighFLOW) și sistemul de deflectoare aerodinamice (RearFLOW). Acestea se deschid automat la viteze de peste 60 km/h și se închid automat când camionul încetinește sub această viteză.